נדל"ן ותשתיות

המגזר הפרטי ייכנס להתחדשות עירונית? המהלך המפתיע של עמידר

חברת הדיור הציבורי מתכוונת להוציא מכרזים לחברות בשוק הפרטי. מדובר בלא פחות מתשעה פרויקטים שיוכלו להכיל למעלה מ-2,300 דירות. וכיצד יותאם מודל ההתחדשות העירונית לחברה ממשלתית?
מערכת ice | 
בניין עמידר. מתוך עמוד הפייסבוק של החברה (צילום יח"צ)
אם לא די בעובדה ששוק הדיור כמרקחה בשל עליית המחירים המוערכת בלמעלה מ-10% בשנה האחרונה, מגיע כעת מהלך מפתיע מכיוונה של חברת הדיור הציבורי עמידר. בכוונת החברה לשלב בפרויקטים של התחדשות עירונית את המגזר הפרטי, זאת בבניינים בהם רוב הדירות ברשותה.
המהלך, שקיבל אור ירוק הן מהחשב הכללי והן ממשרד השיכון והבינוי, יתבצע באמצעות הוצאות מכרז לתשעה פרויקטים מסוג זה, בהם ניתן יהיה לבנות למעלה מ-2,300 דירות.
חשוב לציין שההכנסות שיתקבלו מאותם פרויקטים צפויות לעבור למשרד השיכון והבינוי, וכפועל יוצא לשמש להתחדשות עירונית, בכלל זה חיזוק מבנים שעמידר מבצעת בפריפריה, בהן כידוע הפרויקטים לא כלכליים בשל שווי דירות נמוך. מאז מונה יאיר זילברשטיין ליו"ר עמידר לפני למעלה משנה, הוא שם את יהבו על התאמת מודל התחדשות עירונית לחברה ממשלתית. המהלך האמור הוא צעד משמעותי בכיוון.
 
על פי הסיכום, במתחמים בהם מאות דירות יוצע לחברות פרטיות להיכנס לשותפות עם עמידר בקידום המיזמים, כשההצעה הגבוהה תזכה. בהמשך, תקים הזוכה עם עמידר שותפות לקידום מיזמי פינוי-בינוי, כשעמידר מצדה תשלם על התכנון והבנייה, ותחלק את הרווחים לשותפות לאחר שהדירות האמורות ימכרו. בין הערים בהם יפורסמו מכרזים יהיו רעננה ותל אביב.
המהלך האמור לא מהווה סוף פסוק מבחינת עמידר, שהגיעה להבנות גם עם רמ"י בדבר קידום פרויקט בחדרה. מדובר בלמעלה מ-20 צמודי קרקע ששימשו נכים של עמידר, היושבים על כ-70 דונם, שטח עם פוטנציאל של בניית כ-500 דירות בבנייה רוויה. במסגרת זו, תשווק רמ"י את המכרז בעוד עמידר תקבל 18% מהרווחים בסכום של עד 30 מיליון שקל, כמו גם 22 דירות חדשות במתחם.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה