נדל"ן ותשתיות

קרב ענקים בין האוצר למשרד הפנים: התוכנית החשובה נעצרה

במשך שנה תמימה קידמו במינהל התכנון תוכנית ארצית למניעת הצפות, אך ברגע האחרון דחה האוצר דיון קריטי בנושא, בטענה שאין ליישם את התוכנית בכל הארץ, אלא רק באזורים בהם קיימת סכנת יתר להצפות
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן, שר האוצר (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
עימות חריף בין משרד האוצר למשרד הפנים, זאת בעקבות התערבותו של האוצר ברגל גסה בתוכנית שמקודמת במשך שנה תמימה במינהל תכנון, ובלימתה בתקופה קריטית ובעיצומה של עונת החורף.
מדובר בתוכנית ארצית לניהול נגר עילי העוסקת בנושא החשוב של מניעת הצפות וצמצום מקיף של הסכנות לכך בשל גשמים בשטח בנוי. אותה תוכנית, שכאמור מקדמים במטה התכנון במשרד הפנים בשנה האחרונה, אמורה הייתה להגיע לשלב הסופי היום, עם קיום דיון מכריע במועצה הארצית לתכנון ובנייה.
 
אלא שכאמור, בעקבות פניית האוצר, נדחה הדיון בנושא למועד לא ידוע. המשמעות ברורה: המועצה אמורה הייתה לאשר את התוכנית ולהגיש את החלטתה לאישור הממשלה, אך בהיעדר דיון, מדובר למעשה בעיכוב משמעותי ובהתערבות חריגה, כאשר באוצר למעשה הטילו את כובד משקלם על עצירת התוכנית.
לא מדובר כמובן בגחמה. הסיבה למהלך היא חשש גדול באוצר שאותה תוכנית למניעת הצפות תגרום להתייקרות משמעותית בכל הנוגע לעלויות הבנייה, לצד סרבול בהליכי התכנון, מה שגם כך מעיב כיום על לא מעט פרויקטים. כל אלה, סבורים באוצר, יובילו בחשבון אחרון לעליית מחירי הדירות ויטרפו את הקלפים בכל הנוגע לתוכניות לבלימת מחירי הדיור. לכן, ברצונו של משרד האוצר לצמצם את היקף התוכנית על ידי מיפוי של האזורים המועדים לסכנת הצפה. ברגע שהתוכנית תהיה נקודתית ולא ארצית, כפועל יוצא גם עלויותיה יצטמצמו בצורה ניכרת.
בין החלופות שמבקשים לבחון באוצר, ישנה הקמה של תעלות ניקוז חדשות והרחבתן של תעלות קיימות, ובכך למנוע את אגירת המים על השטח. כמעט מיותר לציין שהמהלך של האוצר התקבל בכעס גדול במשרד הפנים, ומעניין יהיה לעקוב אחר ההתפתחויות במאבק הדו ראשי בין המשרדים, שככל הנראה רחוק מלהסתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה