השוק

משרד האוצר במהלך חירום: ישחרר מאות מיליונים בשבוע הבא

במשרד האוצר קיבלו החלטה אסטרטגית לשחרר באופן מידי החזרי מס שכוללים את מס הכנסה ומע"מ בהיקף של 500 מיליון שקל תוך שבוע לחשבונות הבנק של העסקים; בכיר ברשות המסים: גביית המסים גבוהה גם בחודש ינואר
ניצן כהן |  16
בורסה בזמן הקורונה (צילום Pixabay)
החלטה אסטרטגית שהתקבלה במשרד האוצר היא להקדים משמעותית את תשלומי החזרי המס למי שזכאי להם ולכן 500 מיליון שקל ישוחררו לחשבונות הבנק של עצמאים ושכירים בשבוע הבא ומדובר בנתון משמעותי.
בכיר ברשות המסים אמר היום שהפעילות של הכלכלה הישראלית נראית טוב ואם מנתחים את גביית המע"מ, מה הכנסה ניכויים ומיסוי מקרקעין רואים תמונה של פעילות טובה משמעותית בחודש דצמבר 2021 ואף בחודש ינואר השנה רואים פעילות טובה של הכלכלה אולם יש בעיה של גישור על פערי תזרים בקרב העסקים ועל זה מעוניינים לגשר במשרד האוצר.
 
בכיר באוצר אמר היום עוד כי החלטה נוספת שהתקבלה היא תשלום מידי לספקים של הממשלה, מיד עם הגשת החשבונית, ישולם הכסף וזאת למשך חודשים בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקל (לפי חישוב רכש של 600 מיליון שקל מידי חודש).
בנוסף, יש קרן משמעותית בערבות מדינה ובאוצר העמיד הלוואות של למעלה מ-25 מיליארד שקל. באוצר מאריכים את תקופת ההחזר מ-5 שנים ל-10 שנים כשמדובר בהטבה מיידית שמקלה על תזרים המזומנים של העסקים ובטח הקטנים שבהם שמתקשים לקבל הלוואות לטווח ארוך ללא ערבות מדינה.
מהלך נוסף של המדינה מיועד לעסקים שנמצאים בסיכון גבוה, המדינה נותנת היום ערבות מדינה במסלול של פגיעה בפועל בפעילות. האוצר יאפשר היום לקחת מהבנק הלוואה בערבות מדינה על בסיס תחזיות לפגיעה ועוצמה שלה בעסק ואז ניתן לפרוש טוב יותר את ההלוואות בערבות מדינה. 
בכיר באוצר אומר היום כי "האוצר מעוניין לסייע למי שזקוק לסיוע בשל משבר הקורונה אבל מנקודת מבט אחראית לכספי ציבור. חשוב שהכסף יגיע למקומות הנכונים.
"בשנת 2021, למרות כל ההתנהלות והסגרים סיימנו עם צמיחה של 7% כשבתחילת שנת 2021 היינו בשיעורי אבטלה של 18%. המצב היום שאנחנו מסתכלים על הפרמטרים כמו עולם רכישות בכרטיסי האשראי אנחנו רואים שרמת הפעילות במשק היא גבוהה והשינויים הם לא כמו בסגר אבל עדיין יש ענפים שנפגעו ולהם החובה לעזור.
"אנחנו מסתכלים על שוק תעסוקה שמתפקד יפה. בהשוואה לעולם כשישראל עברה למדיניות של מינימום השפעה, יש עלייה בביקוש לעובדים ואנחנו בשיעור אבטלה מורחב של 6% שכולל גם את אלה שמשתתפים בכוח העבודה אבל לא עובדים, 280 אלף יש כאלה היום". 
עוד אמר הבכיר כי "המצב האינפלציוני בעולם הוא חמור מאוד ונושק ל-8% בארה"ב ו-5% עד 6% באירופה ובישראל אנחנו נמוכים יותר. השקל חזק והוא גורם לכך שההתייקרויות נמוכות ביחס למה שקורה בעולם.
"אנחנו רוצים לסייע בצורה ממוקדת ואפקטיבית. נתנו 90 מיליון שקל לעולם התרבות שמשתרשים בסופו של יום לפעילויות של אנשים בעולם התרבות ואמנים, סייענו לענף התיירות וזה לא למלונות שעבדו טוב מאוד בשנה שעברה, אלא דווקא למקומות שהם תלויי תיירות נכנסת ונתנו 300 מיליון שקל. סייענו לענף התעופה בהסכמים פרטניים בצורה ממוקדת".
בכיר ברשות המסים אמר כי "נכנסנו להסכם מימון ימי הבידוד לעצמאים ושכירים ובעולם של סיוע תזרימי, דחיית תשלומי מע"מ וקרן הלוואות בערבות מדינה והחזר מענקים עד סוף 2023. 
"העקרונות של ההסתכלו ברשות המסים זה גישור על פער תזרימי כי עסקים מבקשים היום סיוע במרווח הזמן התזרימי. דבר נוסף זה הקלה בתהליכים בירוקרטיים וזה חשוב כדי שעסקים יוכלו להמשיך לעבוד כמו שצריך. רשות המסים דחתה את תשלומי המע"מ ב-10 ימים, דחינו את החזר המענקים ששולמו למי שלא היה זכאי, עד לשנת 2023. דחינו את מועד הגשת דו"חות שנתיים בחודש נוסף ודחינו לעסקים עד 100 אלף שקל את מועד הגשת הדו"חות.
"פתחנו מסלול ירוק למייצגים לבקשת דחייה של 60 יום בהגשת דוחות. הדבר המהותי שביום שלישי הבא נשפוך לתוך העסקים 500 מיליון שקל במהלך ממוקד של שחרור החזרים במע"מ ומס הכנסה לכל העסקים לתוך החשבונות באופן ישיר. אנחנו מקדימים החזרים.
"הגשת דוחות לחברות יש מהלך לאפשר דחייה בהגשת הדוחות. נתון חשוב הוא שחודש דצמבר מע"מ גייס מעל 11 מיליארד שקל והמשק עובד ועובד טוב אפילו ביחס לשנת 2019 בדצמבר. זה אומר שבעולם המע"מ המקומי, הכלכלה עובדת בחודש דצמבר. לגבי ינואר רואים בעולם הניכויים תהיה גבייה של מיליארדים יותר ממה שראינו בשנים קודמות במקום 11 מיליארד שקל, נראה עוד כמה מיליארדים גבייה.
"בינואר רואים את מיסוי מקרקעין שהיה גבוה ובסך הכל גביית המסיןם כבר בחודש ינואר נראית טוב. אם מוציאים את מע"מ החוצה רואים שהכלכלה הישראלית עובדת יפה. לגבי דצמבר אנחנו רואים בוודאות שההכנסות יהיו גבוהות ברמת וודאות גבוהה".
באשר ליצואנים פותחים באוצר את קרן הלוואות בערבות מדינה ליצואנים שנפגעו וניתן יהיה לקבל הלוואה גם במטבע זר והאוצר ידרוש ביטחונות מופחתים כשהמדינה תעלה את ערבות המדינה לרמה של 85%. רמת הבטוחה שהבנקים יבקשו מהיצואנים תעמוד על 10% והיצואן לא יצטרך לרתק הון.
באוצר יסייעו בביטוחי אשראי ליצואנים ובאמצעות חברות הביטוח הפרטיות כמו כלל והבסס"ח ערבות שתבטיח רציפות עבודה מול ספקים כי קווי אשראי של יצואנים תלוי בביטוחים האלה. האוצר יעמיד 600 מיליון שקל לביטוח עסקאות סחר חוץ לטווחים בינוניים במשלוחים למדינות שאינן מערב אירופה או צפון אמריקה.
בכיר באוצר אמר כי המשרד יצא מגדרו כדי להקל ולסייע באחריות לעסקים שזקוקים לסיוע. "אנחנו כאן כדי לסייע, אנחנו בודקים את השוק ונגיב כדי ליצור כמה שיותר וודאות למשק".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    גביה בייתר לא מחזירים
    יאיר לא הבן 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם גביתם בייתר והכסף לא שלכם!!!! למה יש על זה חוק התיישנות ומוגבלים בתקןפה לקבל אותו!!!! מן הראוי שכסףתייתר הוא בעצם כסף שגנבתם אם לא החזרתם!!! לא אמור ליולצעליו חוק התיישנות.
    סגור
  • 14.
    סה"כ מחזירים מה שגבו בייתר,
    חיים 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם יחסי ציבור, יעבדו פעם אחת יעיל ועושים מזה סיפור. זה כסף שמגיע לעסקים כי שילמו יותר מידי ועושים מזה כאילו נותנים מתנות
    סגור
  • 13.
    הלאת קצבאות הניכים ל3.700 שקל לא היה ולא נברה
    הגב 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רצתי לומר שאני אישית לא קבלתי היום בקציבת הניכות שום הלאה , ובקשר לכך שהיה כתוב בטבלת הביטוח הלאומי שהקיצבה תעלה בעוד ק84 שקל חודש העלכה נוספת .לא היה ולא נברה .צוחקים על הניכים פשוט בושה וחרפה . למה לא מזלמים לניכים את מה שמגיע להם . איפה ה3.700 שקל , והעלאה נוספת שהובטח לחודש ינואר 2022 . גם ככה אי איפשר לחיות ולגמור את החודש בכבוד מקיצבה זאת לאור כל ההתייקריות .
    סגור
  • 12.
    ממש אוצר
    ליזה 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה קרה חנבואות הזעם של ליברמן , אין כסף בקופה הוא אמר אחרי שנתן לעבאס. אמרו שביבי הרס את הכלכלה, והנה האמת בפנים, הכול בסדר יש כסף. חבורה של נוכלים מנהלת את המדינה. האמת יוצאת לאור
    סגור
  • 11.
    כביית המיסים גבוהה ,כי שיעורי המס בארץ מיפלצתיים
    אחד 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש הצלחה,לגבות מעל חמישים אחוז מס שולי ,ולהתגאות בהצלחה. יש לי הצעה יותר טובה ,תיגבו 100 אחוז מס והתוצאות יהיו ניפלאות. בתור התחלה תחזירו לשכירים את "שווי הרכב" לחודשי הסגר ולתקופות הבידוד. לוקחים לאנשים מס על הטבה שבהגדרה אסרו עליהם להשתמש בה
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    כולם מרוויחים מעליית המחירים כולל המדינה
    יצחק 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק האזרח הקטן נאלץ לשלם בגדול
    סגור
  • 9.
    למה אני לא מאמין להם????????? (ל"ת)
    יעקב 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    אוצר עלק
    ארז רון 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדים על כולם. כל נכסף משוחררלטובת משכורות שלהם שעולות בלי שום קשר לכלום. המסעדות מלאות הביטחון ברמה הכי גבוהה שיש. לא היה ולא יהיה.חוץ מכתבות והופעות בטלויזיה הם לא עושים כלום. שר האוצר שאני לא יכול להגיד את השם שלו עושה לי בחילה.שיחליף מקצוע. שילך להיות נאמן קורונה. חייב לשלם מחיר בקלפי. אזרחים פריירים לא עושים כלום
    סגור
  • 7.
    זקוקים לפסיכיאטר
    נחום 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קשקשת,בגלל הסגרים והמענקים ישאאל במקום מצויין. תפסיקו לחרטט אף אחד לא מאמין למאפיה של הנוכלים מבזויי העם תתי
    סגור
  • 6.
    לא ייאמן
    מירב 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תשלום מיידי לספקי הממשלה מייד עם הגשת חשבונית!!!! לא יודעת אם לצחוק או לבכות.
    סגור
  • 5.
    כמה שקרים?
    מירב 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפסיקו לסבן אותנו...הלוואות בתנאים נוחים? באמת תודה רבה,הלוואות צריך גם להחזיר!
    סגור
  • שחיתות במערומיה
    זכרי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לספקי הממשלה אהה, הבנו שמור לי ואשמור לך מושחתים
    סגור
  • 4.
    .עצמאים
    ניסים 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל כלאם פאדי ליברמן רק מוציא אוויר
    סגור
  • 3.
    עצמאים
    ניסים 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באוצר רק מבטיחים הכל כלים פאדי
    סגור
  • 2.
    מבלבל ביצים..לך תלמד מספרים ואז..תדבר..בושה! (ל"ת)
    לי 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול (ל"ת)
    יאיא 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור