תקשורת ומדיה

ליברמן תוקף את עליית המחירים: "היה פה ניצול ציני"

בראיון שהעניק אתמול שר האוצר אביגדור ליברמן לרינה מצליח, ביטל את תלונות העצמאים ומנגד תקף את המגמה של עליית המחירים, "נטיל פיקוח על המחירים"
מערכת ice |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
שר האוצר אביגדור ליברמן הגיע אתמול (שבת) לתוכנית פגוש את העיתונות בהגשת רינה מצליח, שערכה עימו ראיון נרחב. מצליח הקשתה על ליברמן את עניין הקושי של העצמאים מול משבר האומיקרון ואי מדיניות הפיצויים והתייחסה למחאה של העצמאים בעניין. ליברמן תירץ את העניין בכך שהוא לא יודע עדיין נתונים כדי לתת פיצויים, ואמר, "השבוע אנחנו מזרימים צ'קים לעצמאים, נתתי הנחיה לשלם מיד. עוד כחצי מיליארד שקל. בנוסף אנחנו מבטלים השבוע את ההיטל על העובדים הזרים. אני מניח שיש עסקים שנקלעו לקשיים אני לא מספיק חכם כדי לקבוע בסיס יומי או שבועי. כשאני אראה דו"חות חודשיים אני אוכל להבין".
ליברמן משך את השיחה לכיוון אחר ואמר, "במאקרו הכלכלה מתפתח מצוין. אני ישבתי השבוע עם נגיד בנק ישראל אין ירידה. נפגשתי עם העצמאים כולל מסעדנים כולל כולם. מה הבעיה שלהם? חסרים עובדים. כל מי שידבר איתי אמר תביאו עובדים. אם חסרים עובדים - סימן שישי עבודה. דחינו להם תשלומי מעמ והחזרנו להם תשלומי מסים אי אפשר לקבוע עדיין כלום כשהחודש עוד לא נגמר אני לא יודע לקבוע פיצויים".
 
ליברמן טען כי, "אף אחד לא מתלונן על 21, זו היתה השנה הכי טובה בכלכלה של ישראל. אני אמרתי שאין יותר חל"תים וסגרים ולזכותו של בנט יאמר שהוא אמר ללכת על הבוסטר וככה התגברנו על זה. אנחנו נדע בסוף פברואר תמונה מלאה".
לעניין התו הירוק התייחס השר ואמר, "תו ירוק  אמור להסתיים בשישי לפברואר. אני לא רואה צורך להאריך עוד שניה אחת אין שום סיבה במצב המחלימים והתחלואה בישראל. יש קבינט מומחים. גם שם רוב מוחץ בעד ביטול התו הירוק".
מצליח שאלה את ליברנמן מה צפוי בבחירות הקרובות והאם הוא מתכנן לרוץ ברשימה מאוחדת של מפלגות הימין. בתשובה לכך ענה, "כרגע אין בחירות, הקואליציה הזאת תחזיק מעמד. בינתיים אני רואה אשמים רק באופוזיציה. אני ראיתי את הפוסט של אריה דרעי שמותח ביקורת שבתור הזדהות עם השקופים ישר טס לשוויץ לאחד המקומות היקרים בעולם. אמרתי על שס ויהדות התורה דברים קשים. לנתניהו אין בעיה להיבחר ליו"ר הליכוד. הבעיה שלו זה להדיח את ישראל כ"ץ מיו"ר המזכירות כי הקופה אצלו".
 
מצליח ניסתה בכל זאת להוציא ממנה מידע על כוונות לבחירות הבאות ובתגובה ענה בחוסר סבלנו, "רינה זה ממש שטויות. ברגע שיהיו בחירות נדע מה לעשות נעשה אולי פריימריז - הכל פתוח. לא זאת הבעיה. אני מרוצה שהשבוע רבע מליון גמלאים שחיים על השלמת הכנסה קיבלו 550 שקל. ב-31 לינואר יקבלו עוד 2500 שקל תוספת למענק שנתי. ב-1 לפברואר החיילים שכר החיילים יגדל.
עוד נשאל שר האוצר על העלאת המחירים ותקף את החברות המייקרות, "לגבי יוקר המחיה - היה פה ניצול ציני על ידי כמה יצרני מזון ויבואנים גדולים. אני ובד יחד עם שרת הכלכלה ואנחנו נטיל פיקוח על מחירים ונפרק את הריכוזיות במשק אבל עליית המחירים בישראל היא הנמוכה בעולם. תוך שבוע עשרה ימים נפרסם חבילה גדולה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמעות תנין
    עותמן סיקסטי חן 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דמעות תנין מולדבי
    סגור
  • דמעות תנין
    שוקי 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דמעות תנין מרוקקי ??
    סגור