כסף וצרכנות

המדריך נגד הצפות: כך תדעו אם מגיע לכם פיצוי מהביטוח

עונת הגשמים חוזרת ועמה גם ההצפות שגרמה ללא מעט נזקים לעסקים ולרכבים ביממה האחרונה. אזרחים רבים אינם מודעים לזכויותיהם במקרה של פגיעה מהצפה, ועל כן אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. מדריך
מערכת ice | 
ההצפות באשדוד (צילום כבאות והצלה)
בעקבות סערות הגשמים וההצפות שפקדו את ישראל, פרסמה לשכת סוכני הביטוח מדריך למבוטחים. סו"ב ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח, סו"ב ישראל גרטי, יו"ר ועדת הביטוח כללי בלשכה ביחד עם עו"ד עדי בן אברהם, היועץ המשפטי עם התשובות לשאלות.
הרכב שלי חנה ברחוב והוצף במים בסערה, מה לעשות?
"לבעלי ביטוח מקיף – הביטוח מכסה. לבעלי ביטוח צד שלישי קיימת בעיה – אין כיסוי ביטוחי, שכן כיסוי צד ג' מכסה רק אם פגע במישהו אחר. כאן מדובר בנזקי טבע ולכן מבלי צד ג' או לכאלה שאין להם ביטוח כלל, יש את האפשרות לתבוע את העירייה על רשלנות בטיפול בתשתיות ובמערכות הניקוז. צריך לקחת בחשבון שלתבוע עירייה זה הליך מאוד ארוך ומייגע".
המבול הציף את הבית, מה לעשות?
"חלק גדול מהנזקים הינם בבתי קרקע, לבעלי ביטוח מבנה ותכולה יש כיסוי. לבעלי ביטוח משכנתא למבנה – יש כיסוי. העניין הרגיש יותר הוא ביטוח התכולה. לחלק מהמבוטחים אין ביטוח תכולה והנזקים עלולים להיות של מאות אלפי שקלים לתכולה. חשוב לציין שהעלויות הכוללות לביטוח מבנה ותכולה של דירה ממוצעת הם פחות מ־100 שקל לחודש. עלויות נמוכות יחסית שיכסו נזקי שריפה, פריצה, צד שלישי וכיוב'".
אני בעלים של עסק שניזוק מהצפה, מה מכסה הפוליסה?
"מבוטחים שביטחו את המבנה והתכולה שלהם ורכשו כיסוי נזקי טבע, מכוסים. מבוטחים שרכשו כיסוי למבנה ולתכולה ולא רכשו את הכיסוי לנזקי טבע, אינם מכוסים. גם כאן, עומדת לבעלי העסקים הזכות לתבוע את העירייה בגין רשלנות".
האם אקבל כבעל עסק פיצוי על אובדן רווחים במקרה של הצפה?
"אובדן רווחים במקרי ההצפות שאנו עדים להן כדוגמת אשקלון, לא מכוסה".
מה לעשות לאחר שנפגעתי?
"מי שיש להם ביטוח, להתקשר בהקדם לסוכן הביטוח. הסוכן יפעיל את השמאי לטפל באירועים, וילווה את המבוטח לאורך כל התביעה. חשוב לתעד את האירוע, גם ובמיוחד למי שאין ביטוח. זאת משום שמי שיש לו פוליסה צד ג' ברכב, או ללא ביטוח דירה, או עסק, צריך תיעוד אם יצטרך לתבוע את העירייה. לכן חשוב שיצלם ושיראו שהנזק קרה באותה עיר ובאותו מקום".
החורף עוד לפנינו, אם אקנה ביטוח עכשיו, אהיה מכוסה?
"מי שפונה וקונה ביטוח כיום יהיה מכוסה. החורף עדיין לפנינו, לכן מומלץ לפנות לסוכן הביטוח, ולרכוש ביטוח דירה; ולבעלי העסקים – לבטח את המבנה והתכולה כולל נזקי טבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה