נדל"ן ותשתיות

בכמה עלו מחירי הדירות? מומחה הנדל"ן הבכיר מנתח

סקירה מקיפה של השתנות מחירי דירות ברבעון הרביעי של שנת 2021 מטעם מומחה הנדל"ן אוהד דנוס, לשעבר נשיא לשכת שמאי המקרקעין, מלמדת על עלייה של 1.5% במחיר הממוצע לעומת הרבעון הקודם. ומה הנתונים בראייה שנתית?
מערכת ice |  1
אוהד דנוס (צילום שחר שירזי)
מחירי הדיור ממשיכים לנסוק ולתחזק את שוק הנדל"ן, כאשר בלימתם לא נראית באופק. כעת נותר לברר את שיעורי העלייה. על פי סקירה מקיפה של מומחה הנדל"ן אוהד דנוס, לשעבר נשיא לשכת שמאי המקרקעין והבעלים של משרד  דנוס-להט, שבחן את השתנות מחירי דירות ברבעון הרביעי בשנה החולפת, עולה כי בערים שנסקרו, נצפתה עליה בשיעור של 1.5% (נומינלי) במחיר הממוצע של דירות ברבעון הרביעי של שנת 2021, בהשוואה לרבעון שלפניו. זאת ועוד, בשנה החולפת (ביחס לרבעון המקביל אשתקד), נצפתה עליית מחירים בשיעור ממוצע נומינלי של 5.8% בערים שנסקרו.
"העלאת מס הרכישה למשקיעים נתנה אותותיה ברבעון הרביעי של 2021, אך באופן הפוך מזה לו ייחלה הממשלה", מנתח דנוס. "עלייה דרמטית בכמות הרכישות שלוותה בעליית מחירים כמעט גורפת, אפיינה את הרבעון שחתם את שנת 2021".
עוד הוסיף דנוס כי "נראה שעד כה ממשלת השינוי רק סייעה למחירי הדיור לעלות, כשלצד הצעד הקל יחסית של העלאת מס רכישה למשקיעים, יתר תוכניות הממשלה בחיתוליהן. השילוב של הריבית הנמוכה, החרב על המשקיעים והעיכוב המובן ביישום תוכניות שאינן בגדר "גזירת מיסים", יצר קוקטייל קטלני שהזניק את המחירים רמה אחת מעלה".
 
בראייה שנתית, תל אביב ממשיכה להוביל את טבלת עליות המחירים עם שיעור דו-ספרתי של 16% ומחירים הגבוהים ב-1% גם מהרבעון הקודם, שכבר הצביע על עלייה דרמטית במחירים. אחריה אילת, ירושלים ונתניה, החותמת את רשימת הערים עם עלייה שנתית דו-ספרתית. גם בערים שבהן מחירי הדירות ירדו, מדובר בירידות שוליות הנובעות בעיקר ממחירי שיא ובהיצעים מקומיים טובים יחסית בתקופה הנדגמת.
תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון הרביעי של שנת 2021, נצפתה ב-12 ערים מתוך 16 עלייה במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם. ב-3 ערים נצפתה ירידה ובשתי ערים – באר שבע וכפר סבא, ללא שינוי.
מלבד המגמות של השתנות המחירים בערים השונות, נצפתה רמת שונות מחירים אופיינית בכל עיר, שמבטאת את ההבדלים הקיימים ברמות הביקוש באזורים השונים שבעיר ואת רמת ההבדלים במאפיינים הפיזיים בין הדירות בעיר.
לעניין זה, בולט נתון השונות של מחירי הדירות בתל אביב, חיפה וירושלים, בהן רמת שונות גבוהה המצביעה על הפער שבין אזורי היוקרה לבין אזורים זולים יותר באותה עיר. שונות נמוכה יותר נצפתה בחולון, כפר סבא, פתח תקוה, ראשל"צ ורחובות, שאוכלוסייתן בעלת מאפיינים הומוגניים יחסית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצנחנים
    שירי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים פראיירים פרויקט פינוי בינוי בנווה ישראל הרצליה, אדמה ששווה מאות מיליונים נמכרה בנזיד עדשים. גם ככה אתם חלשים אז נחליש אותכם יותר! קבוצת רכישה לבעלי הקרקע. מה אתם צריכים יזמים, קבלנים, ומאכרים שייקחו ממכם. תעשו לבד אתם בעלי הקרקע!!!
    סגור