נדל"ן ותשתיות

ההגרלות נסגרות: האם משרד השיכון יאריך ברגע האחרון?

לאחר תקלות טכניות באתר ההרשמה, כמו גם תלונות של אלפי זכאים כי לא הצליחו להנפיק תעודות זכאות, במשרד השיכון מתלבטים ברגע האחרון אם לדחות את מועד סיום ההגרלה מחר בחצות, ובינתיים חילופי האשמות מי אשם 
מערכת ice | 
זאב אלקין (צילום פייסבוק/ זאב אלקין, פלאש 90/ מרים אלסטר, pexels)
יממה אחרונה להרשמה להגרלות לדירות בהנחה, ובמשרד השיכון והבינוי בהתלבטויות של הרגע האחרון האם לדחות את המועד האחרון להרשמה שיסתיים מחר בחצות, וזאת לאור התקלות הטכניות באתר כמו גם הבעיות שנתקלו זכאים רבים בהנפקת תעודות זכאות לצורך ההרשמה.
ההגרלה נפתחה ב-20 במרץ, כאשר מלאי הדירות בהגרלה עומד על 10,053 דירות בהנחה בקרב מעל 30 יישובים ברחבי הארץ, ונרשמו כבר מספר שיא של 98 אלף, שיא של כל הזמנים כאשר השיא הקודם עמד על 28 אלף הגרלות בשנה אחת.
 
על פי דיווח בתכנית חיסכון בחדשות 12, במשרד השיכון מחכים ברגע האחרון אם לדחות את ההגרלה וזאת על רקע התלונות של אלפי הזכאים שלא מקבלים תעודות מהחברות האמונות על כך. אך מי אשם באמת? כאן התגלו חילופי האשמות בין משרד השיכון ובין החברות.
גורמים במשרד השיכון והבינוי אומרים כי החברות הן האשמות כי לא נערכו למספר הרב של הפונים, שעמד כאמור על שיא של כל הזמנים של 98 אלף. לעומת זאת, בחברות אלונים, עמידר ומילגם אומרים שהבעיה בכלל נעוצה במשרד השיכון שלידועים בציבור לא ניתנה עדיפות כמו לזוגות נשואים, ובעוד נשואים שהתחתנו ברבנות קיבלו תעודה במיידי, לידועים בציבור נדרשה בירוקרטיה רבה יותר ויותר זמן להשגת מסמכים.
 
על פי נתונים שהתקבלו עד שעות הצהריים, אזורי הביקוש היו בבאר יעקב שם נרשמו מעל 29,600 משקי בית עבור 512 יחידות דיור, בראשון לציון נרשמו מעל 28,600 משקי בית עבור 409 יחידות דיור, ובאור יהודה מעל 26,600 משקי בית עבור 322 יחידות דיור. בתל אביב, שבהגרלה ישנן רק 152 יחידות דיור - נרשמו מעל 17,500 משקי בית. האזור הכי פחות מבוקש היה היישוב טורעאן הערבי שיוגרלו בן 18 יחידות דיור ונרשמו אליו רק 69 נרשמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה