נדל"ן ותשתיות

צעד חריג: הוצא צו סגירה לבניין היוקרה של האחים חג'ג'

רשות הכבאות וההצלה הוציא היום צו סגירה למגדל הרסיטל של האחים חג'ג', לאחר שפרצה היום שריפה בארונות החשמל ואמצעי הכיבי האוטומטיים לא פעלו לשם מיגור אסון אפשרי. מהאחים חג'ג' נמסר: "המקרה ככל הנראה אירע עקב שימוש לקוי של דיירי המגדל"
מערכת ice |  1
מימין צחי ועידו חג'ג' (צילום שי תמיר)
היום (חמישי) התרחש אירוע חריג ביותר במגדלי הרסיטל בדרך מנחם בגין בתל אביב, במסגרתו אחד מארונות החשמל בקומה 12 בבניין עלה באש, שאז התפשטה לארונות נוספים בקומות סמוכות, כך מדווח אתר 'כלכליסט'. 
מדובר בבניין שקיבל את היתר האכלוס שלו בשנת 2019, אך מאותה עת מנוהלים מאבקים כנגד קבוצת האחים חג'ג' שהקימה את המגדל, בגין ליקויים חמורים במגדל, שכעת מתבררים כנכונים לכאורה. מבין הליקויים שדווחו נטען כי ישנה בעיה במעליות ובעיות איטום בקומות החניון, שגורמות לחדירת מי תהום. 
לאחר שהמקרה נסגר ללא נפגעים, רשות הכבאות וההצלה הוציאה הודעה חריגה המודיעה על צו סגירה למגדל וכי מעת זו אין לשהות כלל בבניין, למעט למטרות תיקון הליקויים שנמצאו. מבין הליקויים הללו נמצא כי המערכות שאמורות לפעול באופן אוטומטי בעת שריפה, דוגמת ספרינקלרים, לא פעלו ולכן המקום מסוכן ביותר עבור הדיירים ששוהים בו. 
 
קבוצת האחים חג'ג' הגיבה על צו הסגירה ואמרה כי המקרה נמצא בבדיקה וככל הנראה האירוע התרחש עקב "שימוש לקוי" של הדיירים ואף הוסיפו להגן על הקבלן שטיפל במערכת כיבוי האש בבניין. האחים חג'ג' צופים כי הדבר יתוקן והדיירים יחזרו לבניין בקרוב. יחד עם זאת, דבר לא נאמר באשר לעתידם הקרוב של העסקים שפועלים בבניין זה והאם הם יקבלו פיצוי בגין הליקויים שנמצאו בבניין. 
למרות המצב העגום הפרויקט של האחים חג'ג' בעת זו הם ממשיכים לצמוח בתחום הנדל"ן ולאחרונה הקבוצה מימשה הסכמי אופציה לרכישת מתחם באזור דרום תל אביב. 
מהאחים חג'ג' נמסר בתגובה: "בודקים את המקרה אשר ככל הנראה אירע עקב שימוש לקוי של דיירי המגדל. המגדל נבנה ע״י קבלן מהטובים בענף ונמסר לפני כשלוש שנים עם כל האישורים הנדרשים לרבות כיבוי אש וחברת חשמל. אנו בטוחים שהתקלה תתוקן והכל יחזור לשגרה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מערכות כיבוי האש
    רוברטו 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם בשליטה וטיפול של חברת הניהול שקשורה בדרך כלל בחברת הבניה/ היזמים. לגלגל את האחריות על דיירי הבניין לא יחזיק מים בבית המשפט !
    סגור