נדל"ן ותשתיות

מחירי השכירות בתל אביב צנחו ב-8%: המגמה תימשך?

ההאטה בענף ההייטק משפיעה של שוק המשרדים בלב תל אביב. על פי נתונים שחשף השמאי הראשי של בנק לאומי, רון מזור, ונאספו בשיתוף נת"מ, עולה כי מחירי השכירות של משרדים מדרגת CLASS A במרכז העיר ירדו בכ-8%. גם הביקוש לרכישה והשכרה של דירות בעיר ירדו, כך פי נתוני יד 2, אך עדיין לא נרשמה ירידה במחירים
מערכת ice | 
מחירי השכירות בתל אביב צנחו (צילום unsplash, pixabay)
ההאטה בענף ההייטק משפיעה של שוק המשרדים בלב תל אביב. על פי נתונים שחשף הבוקר (שני) השמאי הראשי של בנק לאומי, רון מזור, ונאספו בשיתוף נת"מ, עולה כי מחירי השכירות של משרדים מדרגת CLASS A במרכז העיר ירדו בכ-8%.
מזור, שהעביר הרצאה בפאנל הפתיחה בכנס השנתי של שמאי המקרקעין, אמר כי "אנו רואים את הירידה בעיקר באזורים בהם הייתה עליית מחירים חדה. אזורים המאופיינים בחברות הייטק רבות. בשדרות שאול המלך לדוגמא לא הייתה ירידה דרמטית במחירי השכירות אך שם חשוב לציין לא הייתה גם עלייה חדה כמו במתחמים בדרך מנחם בגין ובחסן ערפה".
לדבריו, "הירידה הגיעה לאחר שנה של זינוק במחירי השכירות בלב תל אביב שהגיעו עד לכ-250 ואף 270 שקל למ"ר". לדברי מזור ישנן סיבות רבות לירידת מחירי השכירות אך הגורם המשמעותי הוא ההייטק. "חברות רבות ששכרו שטחים במחירים גבוהים הפסיקו לגייס. חלקן אף מפטרות עובדים, ההשקעה בהייטק הולכת ומצטמצמת והן מבינות שהן לא חייבות כל כך הרבה שטחי משרדים. נוסף על כך בניגוד לנדל"ן למגורים, ההיצע בשוק המשרדים צפוי לגדול בארבעת השנים הקרובות לסדר גודל של 1-1.2 מיליון מ"ר. נכון, לא מדובר על היצע בתל אביב. מדובר במעגל ראשון כדוגמת בני ברק, ראשון לציון ופתח תקווה אך יש לכך השפעה", סיפר.
 
בתחום המגורים אמר מזור כי על פי בדיקה של אתר יד 2 ישנה ירידה משמעותית בהתעניינות לרכישת דירה מיד שנייה ודירות להשכרה. עם זאת, עדיין לא מזהים ירידת מחירים בשוק הדיור. לפני כן, ראש עיריית אילת אלי לנקרי דיבר על ההשקעות האדירות בעיר הדרומית. לדבריו, "אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים כדי לשפר את המוצר התיירותי. אנו נמצאים בהשקעות אדירות בחופי הים והופכים אותם לאטרקטיבים ולחופים היפים בעולם".
עוד הוסיף כי "בנוסף אנחנו מובילים בכל הנושא של קיימות ואנרגיה ירוקה. אנחנו עיר שמייצרת 100 אחוז מצרכי האנרגיה שלה בשעות היום מהשמש ובתוך 3 שנים נהיה עיר עצמאית אנרגטית המבוססת על אנרגיית השמש. התכנית הבאה שנניח על שולחן הממשלה הנכנסת היא להפוך את אילת למרכז לוגיסטי אזורי. אנחנו עיר שיש לה גם נמל ימי גם נמל אווירי אנחנו השער למדינות אפריקה והמפרץ".
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי שיסיים את תפקידו בעוד מספר חודשים סקר את הישגי הלשכה בתקופת כהונתו כגון שכר על בסיס הצלחה, הפעילות הענפה במסגרת מועצת השמאים הבינלאומית וגם הרפורמה בלימודי שמאות מקרקעין. במסגרת הרפורמה, לראשונה לימודי שמאות יתאפשרו רק במסגרת תואר אקדמי.  ערן דוידי מנכ"ל משרד המשפטים חיזק את דבריו של מסילתי ואמר כי הוא חש גאווה עצומה ברפורמה שתחזק את מקצוע שמאות המקרקעין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה