נדל"ן ותשתיות

מאות דירות נוספות בתל אביב: זה איזור הביקוש שיתפנה

רשות מקרקעי ישראל אישרה הסכם עקרונות עם חברת רפאל אשר תפנה את מתחם הגבעה בתל אביב - בלב אזור הביקוש - לטובת מתחם מגורים בן כ-900 יח"ד מסחר ותעסוקה
מערכת ice |  2
טחנת הקמח בדרך סלמה בתל אביב (צילום צחי קיבנשטיין)
הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה היום (רביעי) את עקרונות הסכם המתגבש בין חברת רפאל לרשות מקרקעי ישראל לפיו, עתידה חברת רפאל, לפנות את מתחם 'הגבעה' -תל חיים, בתל אביב (הרדוצקי) לשטח חלופי אחר. ובמקום השטח המתפנה יוקם מתחם מגורים תעסוקה שישתרע על שטח של כ-13 דונם בו יבנו כ 900 יח"ד. ב-18 מבנים בגובה של 7-12 קומות מגדלים של 25-8 קומות. התכנית משלבת שטחי מסחר תעסוקה בהיקף של כ-16,000 מ"ר ופארקים ומבני ציבור.
המתחם המתפנה, המוחזק ע"י חברת רפאל עוד משנת 94'  ישווק  כאמור ע"י רמ"י למטרות אזרחיות: מגורים, מסחר, תעסוקה, פארקים ומוסדות ציבור. ההסכם משקף את מדיניות רשות מקרקעי ישראל בדבר ניצול משאב המקרקעין באופן מיטבי, והינו הסכם כלכלי נוסף שנעשה מול חברה ממשלתית לתועלת המשק הישראלי.
הסכם זה, הינו אחד מתוצרי החלטת הממשלה 3161 להעתקת מחנות צה"ל לנגב, והתוכנית הלאומית האסטרטגית לפיתוח הנגב, על פיה, יועתקו משאבים ממשלתיים איכותיים, ובכלל זה יחידות תקשוב, לקריית המדע בבאר שבע  והעתקת יחידות המודיעין למתחם ליקית עומר שבדרום.
נוכח החלטות הממשלה האמורות, רמ"י בתיאום עם משהב"ט ובמסגרת הסכם תכנון מחנות שנחתם בין הגופים, קידמו תכנית אזרחית על שטח מחנה הורודצקי אשר עתיד להתפנות בעוד כ-5 שנים.
המקרקעין נשוא התוכנית ממוקמים בין הרחובות הגבורה, הורודצקי,  דרך השלום ודרך משה דיין. התוכנית כאמור, משנה את ייעוד המקרקעין משימושים בטחונים לתוכנית אזרחית ומאפשרת הקמתן של מאו יח"ד למגורים, שטחי תעסוקה ומסחר, פארקים ומבני ציבור.
על פי הערכות הכלכליות, פינויו של המתחם כאמור, צפוי להניב תקבולים משמעותיים בהיקף של מאות מלש"ח, ולהביא לשימוש מיטבי וניצול מקסימאלי של הקרקע  המצויה בלב איזור הביקוש, להגדלת ההיצע ולתועלת הציבור.
יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל"  אני מברך  על  אישור עקרונות ההסכם אשר יביא לשחרור קרקע שהייתה תפוסה במשך שנים על ידי רפאל,  בלב אזור הביקוש, לטובת הקמת שכונת מגורים ואזור תעסוקה . הסכם זה מצטרף להסכמים אחרים  שמקדמת רשות מקרקעי ישראל מזה שנים אשר משחררים קרקעות בלב אזורי הביקוש לטובת מתחמי  מגורים ומתחמי תעסוקה חדשים.
אלוף (מיל) יואב הר אבן  מנכ"ל רפאל: מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל.) יואב הר אבן אומר: "רפאל, בראיית הצורך הלאומי, פעלה בשיתוף עם רמ"י לקידום ולגיבוש הסכמות לפינוי מתקן "גבעה – תל חיים", המהווה חלק ממחנה הורודצקי בתל אביב. ההסכם המתגבש יאפשר מחד פינוי המתחם, קידום ומימוש הליכי תכנון אזרחיים בשטח המחנה, ומאידך ייתן מענה לצרכי רפאל בראייה אסטרטגית ארוכת טווח לשימור הפעילות הקיימת והתפתחות עתידית של החברה".
מאיר פרי, מנהל אגף בכיר אסטרטגיה , אשר הוביל את המהלך מטעם רשות מקרקעי ישראל אומר: "מדובר בהסכם משמעותי וחשוב המהווה הזדמנות ייחודית לניצול יעיל ומיטבי של קרקע המצויה בלב אזור הביקוש. פינוי מתחם 'הגבעה', יאפשר הקמתן של מאות יח"ד למגורים, אלפי מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר. מהלך זה מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים אסטרטגיים אותה מובילה הרשות בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות, המסבים את הקרקעות לשימוש נכון וכלכלי יותר, ולהגדלת ההיצע בהתאם לצרכיו העדכניים והעתידיים של המשק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלות פושעות יש ליישב את הנגב והגליל ולא את ת"א (ל"ת)
    גדי 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צריך גם וגם
    ישראלי 11/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיבה שימשיך להיות בסיס כזה במזרח ת"א וטוב שמפנים אותו. מי שהולך לגור במזרח ת"א לא מתעניין במגורים בנגב אלא מקסימום ירחיק עוד כמה מטרים לר"ג. זה כל הסיפור. בלי קשר אפשר להכפיל ולשלש את ב"ש ומקווה שיעשו את זה.
    סגור