נדל"ן ותשתיות

חלוקת הקרקע בשדה דב השווה מיליארדים - תיקבע בהגרלה

הבנייה במתחם שדה דב: בית המשפט קבע כי הזכויות בין בעלי הקרקע הפרטיים יחולקו במסגרת הגרלות - בשלב הראשון של המתחם ובשלב השני של המגרשים הספציפיים לאחר התכנון המפורט
מערכת ice | 
מתחם אשכול בשדה דב. (צילום הדמיה: ארי כהן / View Point)
התקדמות בחלוקת הזכויות בחלקה 204 במתחם שדה דב לבעלי הקרקעות הפרטיים: בית המשפט השלום בהרצליה קבע השבוע כי ייערכו שתי הגרלות.
בית המשפט דן בנושא חלוקת הזכויות בקרקע במתחם, בין כ-1700 בעלי זכויות הזכאים לזכויות בנייה בשלושה מתחמים שונים. שניים מהם ברובע שדה דב המתוכנן, והשלישי בתוכנית תא/3700. בהחלטות שהתקבלו לאחר הדיון נקבע כי הזכויות בין בעלי הקרקע הפרטיים יחולקו במסגרת הגרלה שתתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון הגרלה של המתחם ובשלב השני הגרלה של המגרשים הספציפיים לאחר התכנון המפורט.
כמו כן, בית המשפט אישר את מינויו של השופט בדימוס איתן אורנשטין לראש הועדה שתפקח על הליך ההגרלה, בה ישתתפו גם נציגי המנהלים והשמאי שאול רוזנברג. עוד נקבע כי רוזנברג, המלווה את המנהלים של הגוש הגדול מטעם בית המשפט, יערוך תוך 3 שבועות בחינה מחודשת של מקדמי ההקצאה והניקוד הפנימי שנקבעו בשומה, בשל השינויים במחירי הדירות בתקופה שחלפה מאז עריכת השומה המקורית.
 
לבקשתו של עו"ד שמואל שוב ממשרד שוב ושות', המייצג בעלי קרקעות רבים במתחם, נקבע כי המנהלים יחלו בהכנת תכנית אדריכלית מפורטת למתחם אשכול ללא דיחוי. במתחם אשכול כבר אושרה התוכנית המתארית וככל שתאושר תוכנית מפורטת במקביל להליכי ההגרלה, ניתן יהיה לממש את הקרקע באופן מהיר יותר.
בדיון טענו מנהלי הגוש הגדול שהם אינם זוכים לשיתוף פעולה מצד רמ"י בתכנון המתחם השני בשדה דב, למרות שבעלי הזכויות הפרטיים מחזיקים בכרבע מהזכויות במתחם לפחות. השופט יעקב שקד הורה לרמ"י לשתף פעולה עם המנהלים בקידום התכנון של המתחם השני.
עוה״ד שמואל שוב ונעמה שיף ציינו כי ההחלטה שהתקבלה מסדירה מספר סוגיות, שיאפשרו לקדם את חלוקת הזכויות לבעלי הקרקעות הפרטיים במתחם. לדבריהם בשלב הבא מומלץ לבעלי הקרקעות הפרטיים להתאגד, על מנת שיוקצו להם זכויות במשותף והם יוכלו לצאת לבנייה באופן מיידי לאחר אישור התוכניות המפורטות, מבלי להידרש להליכי פירוק שיתוף שעלולים לעכב את מימוש הקרקע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה