השוק

המכרז היוקרתי בשדה-דב: אלו הקבלנים שמסתערים על הקרקע האחרונה

המכרז האטרקטיבי ייסגר מחר וכמעט כל הקבלנים הגדולים מסתערים; הנחת העבודה שהמכרז ישקף מחיר מכירה של 4.1 מיליון שקל ליחידת קרקע אולם ההערכות כרגע שלאור ההתנפלות המחיר יהיה גבוה יותר מ-4.5 מיליון שקל ליחידת דיור
ניצן כהן |  1
המכרז היוקרתי בשדה-דב (צילום פלאש 90)
מחר ייסגר המכרז האחרון לבניה על הקרקע בשדה דב והיום נרשמת התנפלות חסרת תקדים על הקרקע האחרונה במתחם. לפני שניכנס לנושאי המחיר ומי צפוי לקחת חלק בהליך ההתמחרות הרי שמדובר ביחידת הקרקע האחרונה בשדה דוב עליה ניתן לבנות (כרגע לפחות) 241 יחידות דיור.
ל-ice נודע כי בין המתעניינים שצפויים אף להגיש הצעות עד מחר נמצאים: אקרו נדל"ן, האחים עידו צחי חג'ג', רמי שבירו, אזורים, גנדי אחזקות, יחיאל אבו מאשדוד, חנן מור, קנדה ישראל של אסי טוכמאייר וברק רוזן, שיכון ובינוי, אפריקה מגורים ופרשקובסקי.
 
למעשה מדובר בחטיבת הקרקע האחרונה במתחם שנחשבת למבוקש מאוד בתל אביב. כרגע ונכון לרגע זה (רגע לפני סגירת המכרז) המחיר עומד על 80 עד 90 אלף שקל למ"ר, מה שמשקף מחיר התחלתי ליחידת דיור (במונחי קרקע) של 4.1 מיליון שקל. יחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטי המכרז מעריכים כי לאור ההסתערות של הקבלנים והכיסים העמוקים שלהם, הרי שהמחיר הסופי עשוי (בסבירות גבוהה) להיות גבוה מהמחירים במכרז הקודם ששיקפו מחיר ליחידת דיור (במונחי קרקע) של 4.4 מיליון שקל.
יש לציין כי בקרב כמעט כל השחקנים שמתכוונים להגיש עד מחר ב-11 את ההצעה שלהם, מדברים על מצב בו ככל שמחיר הקרקע יהיה גבוה יותר כך בסופו של יום גם מחיר הדירות הסופיות ללקוח יהיו גבוהים יותר והרבה מעבר לעלות המשתקפת ממחיר הקרקע. הגורמים הצביעו על עלויות המימון הגבוהות והסיכונים הגבוהים אם מחיר הקרקע ירקיע שחקים, מה שיגרום להם לבקש פיצוי הולם מהלקוח הסופי.
נזכיר כי מחיר המינימום במכרז עומד על 569.7 מיליון שקל בתוספת הוצאות פיתוח של 27 מיליון שקל מה שגוזר מחיר מינימום של כ-2.4-2.5 מיליון שקל ליחידת קרקע.
במכרז הקודם שנערך בחודש אוגוסט זכו 4 קבוצות שיקימו 1,574 יחידות דיור תמורת סכום כספי של 4.4 מיליארד שקל. מחירי הזכייה שיקפו למחיר הקרקע שווי של 2.8 מיליון שקל ליחידת דיור. היזמים מצידם תכננו למכור את הדירות בכ-65 אלף שקל עד -70 אלף שקל למ"ר.
הזוכים במכרז הקודם היו: ישראל קנדה, חנן מור, אביסרור וקבוצה הכוללת את מבנה, לוינשטיין ואלייד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוסי אברהמי לוקח לכולם שם
    מכיר 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קבלן יוקרה ליד הים מספר 1 היום יפתיע את כולם
    סגור