נדל"ן ותשתיות

עיר חדשה בישראל: זה היישוב שמשנה את הסטטוס שלו

כפר קרע תהפוך לעיר חדשה בחברה הערבית. שר הפנים משה ארבל חתם היום על הפיכת המועצה המקומית כפר קרע לעירייה. בפגישה נכחו ח״כ אחמד טיבי, ח״כ אוסאמה סעדי, מנכ״ל משרד הפנים רונן פרץ וראש מועצת כפר קרע פראס בדחי
מערכת ice | 
מרכז טוטו פיס בכפר קרע (צילום יחצ)
אחרי בית החולים הראשון שיוסד בעיר ערבית בפעם הראשונה, הממשלה הנוכחית ממשיכה בצעדים עבור המגזר הערבי וכעת אחד היישובים המוכרים בישראל ישנה סטטוס למעמד של עיר על כך המשתמע מכך.
כפר קרע תהפוך לעיר חדשה בחברה הערבית. שר הפנים משה ארבל חתם היום (רביעי) על הפיכת המועצה המקומית כפר קרע לעירייה. בפגישה נכחו ח״כ אחמד טיבי, ח״כ אוסאמה סעדי, מנכ״ל משרד הפנים רונן פרץ וראש מועצת כפר קרע פראס בדחי.
 
לא מעט דיברו על הצורך הזה וכעת הוא אושר בקריאת טרומית. מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת בית חולים בעיר סח'נין -תיקוני חקיקה, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה.
בסך הכל, 27 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת מוצע כי המנהל הכללי של משרד הבריאות יורה על הקמת בית חולים בעיר סח'נין. כמו כן, מוצעים תיקוני חקיקה לחוק התכנון והבניה ולחוק רשות מקרקעי ישראל על מנת לזרז את הליך ההקמה.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "העיר סח'נין והיישובים שבקרבתה מאופיינים בשנים האחרונות בגידול ניכר באוכלוסייתם, גידול שיצר פער בין האוכלוסייה הגדלה ובין שירותי הרפואה הניתנים בעיר ובסביבתה".
עוד הוסבר: "המרחק מיישובים אלה לבית חולים הוא גדול, מה שגורם לקיפוח חיי אדם בשל זמן ההגעה לבית החולים ובשל הפגיעה באיכות הטיפול הרפואי. כיום, אין ולו בית חולים ממשלתי אחד באף יישוב ערבי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה