מדדים ומחקרים

המשכורות נחשפות: מי מרוויח הכי הרבה בבתי החולים?

משרד האוצר חושף את נתוני המשכורות של בתי החולים, הרופאים המומחים, האחים והאחיות, ובכלל דירוגי שכר שנחשפים לראשונה
מערכת ice |  2
הוצאות השכר בבתי החולים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
כמה מרוויחים בבתי החולים? מהו השכר הממוצע של אחים ואחיות, כמה מרווחים הרופאים המומחים בבתי חולים? הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר (בפועל), אפי מלכין, פירסם היום (רביעי) את דוח הוצאות השכר בבתי החולים הציבוריים לשנת 2021. 
השכר הממוצע למשרה בבתי החולים בשנת 2021 עמד על 20,472 שקל, ואילו השכר החציוני למשרה עמד על 16,684 שקל, ללא שינוי ניכר לעומת שנת 2020. עם זאת, בעשור האחרון עלה שכרם של העובדים המתמידים בכ-42%. שכרם הממוצע של עובדי בתי החולים הכלליים גבוה ב-14% משכרם של עובדי בתי החולים הגריאטריים וב-7% משכרם של עובדי בתי החולים הפסיכיאטריים.
אחים ואחיות: השכר הממוצע של אחים ואחיות בבתי החולים עומד על כ- 21,598 שקל. ככלל, ואף בדרגה התחילית, שכרן של האחיות גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק, וכן משכר דרגות תחיליות בדירוגים אחרים במערכת הבריאות, ועומד על כ-17,800. כמו כן, היחס בין שכר האחים והאחיות לשכר הממוצע בישראל גבוה מממוצע ה-OECD וממרבית המדינות כך שבישראל, שכר האחים והאחיות גבוה פי 1.5 מהשכר הממוצע במשק.
 
ובאיזה תחום מרווחים הכי הרבה? על פי נתוני האוצר, רופאים מומחים וכן מנהלים מתחום טיפול ילדים נמרץ הם מרוויחי השכר הגבוהים. רופא מומחה מהתחום הנ"ל ירוויח כ-78,125 שקל לחודש. בטיפול נמרץ כללי במקום השני עם 64,616 שקל בחודש. במקום השלישי עם משכורת של 60,065 שקל בחודש - רופאים מומחים במחלקת הרדמה. אחריהם: רפואת ילודים (ניאונטולוגיה) מרוויחים הרופאים המומחים 59,337 שקל. בתחום הרפואה הדחופה המומחים מרוויחים 52,268 שקל לחודש.
 
הממונה על השכר והסכמי העבודה (בפועל), אפי מלכין: ״הדוח שאנחנו מפרסמים היום, מוקדש למערכת הבריאות הציבורית ולאתגריה, מתמקד בבתי החולים הציבוריים ומציג לראשונה נתוני שכר בפילוח לפי התמחויות. נתונים אלו מאפשרים לנו להמשיך ולפעול עבור צמצום הפערים, שיפור שירותי הבריאות בפריפריה, מענה למקצועות במחסור והתאמת השכר לשוק העבודה הנוכחי עבור גיוס עובדים צעירים ומוכשרים שיהוו את דור העתיד של מערכת הבריאות. אלו יאפשרו להעניק שירותי רפואה מיטביים בצורה יעילה ולחזק את המערכת הרפואה הציבורית בישראל״
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק בוכים כל היום!!
    בני 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם עובדת נקיון כל היום על הרגלים.בשביל 6000 שח עלובים
    סגור
  • 1.
    בושה של כתבה,
    ייי 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אחות עם וותק 8 שנים תואר שני וקורס על בסיסי של טיפול נמרץ ילדים, לא מגיעה מעבר ל 11 נטו עם נקודות זיכוי של ילדים , מאיפה המציאו את השכר שכתבו לא ידוע , חברות שלי מעבודה באותו מצב 1000 שח יותר לכל היותר , ממש כתבה פופוליסטית לא מקצועיים , בטח בדקו משכורת של הנהלה
    סגור