מדדים ומחקרים

תוכנית אכיפה במיליון שקלים- דוחות של מאות שקלים יחולקו

המשרד להגנת הסביבה פרסם השבוע נתונים מעודכנים למדד חוף נקי. חוף אשקלון היא הרשות המקומית היחידה שדורגה בציון מלוכלך. זו תוכנית האכיפה בעלות מיליון שקלים 
מערכת ice |  7
תגבור אכיפה בחוף נהרייה (צילום שמעון רבן)

נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש יולי מראים כי 83.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד, לעומת 84.85% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 66.7% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.


הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון ממוצע נקי מאוד) הן: חדרה, עמק חפר, נתניה, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד. לעומתם, הרשות החופית היחידה שדורגה במדד זה כבעלת ציון ממוצע  מלוכלך היא חוף אשקלון.


במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.


18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצלייה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהרייה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.


היקף מימון הפרויקט הוכפל כבר בשנה שעברה למיליון שקלים. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקלים, בגין השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.


עד כה, במסגרת תוכנית תגבור האכיפה (בתאריכים 25 ביוני עד 31 ביולי) דווח על 131 פעולות בתחומן של 14 רשויות חופיות (כולל איגוד ערים כינרת). הפעולות התבצעו במשך כ-1,033 שעות מצטברות ובסיוע של 250 שוטרים. במהלך פעולות אלו חולקו כ-2,796 קנסות, ומתוכם כ-453 קנסות על עבירות ניקיון.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מצויין הגיע זמן לשמור אל מדינה נקיע. (ל"ת)
    סוף סוף. 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    דוחות בחוף הים
    דנית 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעשו סיור בחופים אם אין חומרי נפץ.חבחה.זה יותר חשוב.קיץ.והתקופה מסוכנת החוף מלא ילדים וצעירים תשמרו על חייהם.זה הכי חשוב
    סגור
  • הניקיון חשוב מאודכי מזהם את הים ואת החוף. (ל"ת)
    חוף נקי 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שימו יותר פחים ותשקיעו הכספים בעובדי נקיון
    אשל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי, חלוקת דוחות איננה הפתרון מפני שהבעייה העיקרית היא אולי חוסר השקעה בפרישת פתרונות מקומיים מתקדמים לאיסוף ומחזור פסולת .
    סגור
  • הבעיה שאנשים חזירים אין חינוך מבית
    אזרח 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מדינה צריכה לשלם עבור אנשים חזירים שזורקים בכול מקום זבל בלי בושה. כנס הכי טוב.
    סגור
  • הבעייה היא האנשים המלכלכים. שיקחו את הליכלוך חזרה בשקית
    אור 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חיות בר ואחרות הופכות את הפחים. הרוח מעיפה אותם. פשוט להשאיר נקי. ליכלכת? נקה אחריך
    סגור
  • 1.
    מצויין. הגיע הזמן להינות מחוף נקי. פורעי החוק שישלמו. (ל"ת)
    אור 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור