מדדים ומחקרים

מכורים לאבוקדו? יש לנו בשורות משמחות במיוחד עבורכם

גם אתם מכורים לאבוקדו אך סובלים מרגשות אשם כשאתם אוכלים אותו בגלל שהוא משמין? ובכן, יש לנו בשורות מצוינות עבורכם: מלבד השומן הבריא שבאבוקדו, הוא גם יכול לעזור בהפחתת סרטן ומחלות לב, וגם חשוב ביותר לנשים הרות במניעת מומים מולדים בעוברים, ולתפקוד תקין של המוח
מערכת ice | 
אבוקדו (צילום Freepik)
גם אתם מכורים לאבוקדו? ממש עוד רגע נגמר הקיץ ומתחילה העונה לה כל חובבי האבוקדו מחכים. אז רגע לפני שהפרי האהוב חוזר אלינו ובגדול, פרופ' ניבה שפירא, דיאטנית קלינית, בדקה עבור N12 והביאה לנו את היתרונות הגדולים שיש באכילת אבוקדו.
גם אתם חוששים מכך שאבוקדו משמין? ובכן, אמנם 75% מהקלוריות שבאבוקדו מגיעות מהשומן שבו, אבל מדובר בשומן איכותי ביותר שלו יתרון בריאותי משמעותי בהורדת הכולסטרול ה"רע" ובמניעת תהליכי חמצון ודלקת הקשורים למחלות והזדקנות.  בנוסף, האבוקדו הוא שיאן בריכוז הסיבים התזונתיים, בייחוד המסיסים שבהם. אלה תורמים לשובע ולמניעת השמנה, לקשירת הכולסטרול במעי ולהרחקתו מהגוף, לאיזון רמות הסוכר בדם ולסדירות העיכול ובריאותו.
 
המרכיב השומני של האבוקדו עשיר גם בסטרולים צמחיים כמו ביתא סיטוסטרול, שהם נוגדי חמצון יעילים, התורמים להפחתת הכולסטרול ה'רע' (LDL), ולהקטנת הסיכון לנזקי חמצון, הקשורות במחלות לב וסרטן. בנוסף, ישנה חומצה פולית התורמת להגנת החומר התורשתי – DNA מפני שינויים העלולים להוביל לסרטן, וגם חשוב ביותר לנשים הרות במניעת מומים מולדים בעוברים.
באבוקדו גם יש ויטמין K התורם לחוזק העצם ולקרישת דם. האבוקדו עשיר במינרלים ובייחוד בברזל החיוני לייצור אנרגיה בכל תאי הגוף, ולתפקוד תקין של המוח; ובסידן החיוני לבריאות וחוזק העצמות, לתפקודי השריר ומערכת העצבים. בנוסף לכל אלה חשוב לדעת כי האבוקדו גם מפחית סיכון ליתר לחץ דם ולשבץ. אז עשינו לכם עוד חשק קל לגוואקמולי? מעכשיו תאכלו אותו גם בלי רגשות אשם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה