מדדים ומחקרים

נתוני האלימות נגד נשים נחשפים: 27% מהתוקפים מוכרים למשטרה

ארגון ויצו מפרסם היום את הדוח השנתי ל-2021 וחושף את היקף המחדל של המדינה במאבק נגד אלימות כלפי נשים וקטינים. על פי הנתונים, רוב ענק של התיקים נסגרים, מעט אסירים משתקמים ואחוז הפגיעה בקטינים עלה ב-143%
מערכת ice | 
אלימות כלפי נשים (צילום pexels)
הדוח השנתי של ארגון ויצור, לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים, התפרסם הבוקר והנתונים באופן לא מפתיע ומצער למדיי - הם עגומים. ניכרים בעיקר הכשלים של משטרת ישראל לחקור תיקים מאתגרים יותר, חוסר הסנכרון בית הרשויות האמונות על הטיפול בבעיה והפישוט של התקציב בין מתקני הכליאה למתקני השיקום.
על פי נתוני הדוח, שפורסמו באתר ynet, עולה כי המשטרה סגרה בשנת 2021 קרוב ל-25 אלף תיקים של אלימות במשפחה כאשר רוב ניכר של 58% מתוכם היו בעקבות מחסור בראיות - נתון לא מעודד בהתחשב בעובדה שלא פעם מדובר במקרים שאין במסגרתם ראיות עקב אופי האלימות.
במקביל לתיקים שנסגרו, נפתחו קרוב ל-44 אלף תיקים בחדש לאלימות כלפי בן או בת זוג (83% נפתחו על ידי נשים ו-17% על ידי גברים). במסגרתם, מעל ל-20% מהנאשמים כבר היו בעלי תיק במשטרה בנושא ו-7% היו בעלי שני תיקים, למרות שמדובר בירידה של 11% ביחס לשנת 2020. העברות הנשנות ביותר בהופעתן בכל תלונה הן תקיפה עם 42% ואיומים עם 31%. 
 
חלה עלייה במספר המקרים שהצליחו להגיע לפרקליטות וגם להחלטה בבית המשפט. בנוסף חלה עלייה של 11% בהיקף האסירים שנשפטו בגין אלימות במשפחה שהצליחו להשתלב בהליך טיפולי. 12 מתוך 127 אסירים שנמצאו בהליך שיקומי וטיפולי נשרו ביחס ל-6 שנשרו ב-2020. 
נתון מכעיס נוסף הוא העובדה שמשרד הרווחה ומשרד החינוך לא נענו לבקשת חופש המידע ועל כן לא העבירו נתונים ובהתאם לכך התמונה המצטיירת לוקה בחסר. משרד הבריאות כן העביר את המידע והציג עליה של באיתור נפגעי אלימות במערכת הבריאות וזאת כולל איתור קטינים נפגעי אלימות. יחד עם זאת, נרשמה עלייה גם בהיקף הפגיעות עם עליה של 143% במקרי הפגיעה בקטינים.
לבסוף, הנתונים הללו כולם מציגים את התמונה העיקרית שבשנת 2021 נרצחו 27 נשים על ידי בני זוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה