ויראלי

המיצג להעלאת מודעות לאלימות נגד נשים עצר את תל אביב

עמותת המכללה הקימה היום בבוקר מיצג עוצר נשימה בכיכר הבימה, שכמעט בלתי אפשרי להתעלם ממנו. זו הדרך שבה בחרה העמותה להעלות מודעות לחודש המאבק למניעת אלימות נגד נשים
מערכת ice | 
מיצג עמותת המכללה (צילום עמותת המכללה)
הבוקר הוקם בלב כיכר הבימה בת"א מיצג עוצר נשימה, תרתי משמע. המיצג שהוקם ביוזמת עמותת "המכללהּ" כלל מספר מוקדים שהציגו נשים "אמתיות" ובובות תלויות בצווארן באמצעות חבלים שונים, שמטרתם לייצג את החבלים השונים שכרוכים על צווארן של הנשים בארץ. 
 
המיצג הוקם תחת הכותרת "מה החבל על הצוואר שלך?" ומטרתו היא להעלות מודעות לחודש המאבק למניעת אלימות נגד נשים. החבלים השונים שמיצג ייצגו את האלימות שנשים חוות בתא המשפחתי ומחוצה לו, אשר כולל הטרדות מיניות, אונס ואף גילוי עריות. על פי נתוני העמותה, כ-20 נשים נרצחות בשנה ברחבי הארץ על ידי אדם הקרוב אליהן. 

חבל נוסף שהוצג הוא החבל הכלכלי שמייצג את זאת ששכרן של נשים בארץ נמוך בכ-33% ביחס לשכרם הממוצע של הגברים. החבל השלישי הוא חבל הדיור, שמטרתו להציף בעיה פחות מדוברת בארץ והיא העובדה שלא מעט נשים חיות בעוני וללא קורת גג, לאחר שהן מפונות מהבתים שלהן. כתוצאה מכך, כ-16 אלף נשים ונערות בארץ נמצאות במצבי זנות ואלימות.

העמותה הוקמה ב-2016 על ידי איריס שטרן לוי וטל חמווי במטרה לייצר הזדמנויות תעסוקה לנשים שנמצאות במצבי זנות ואלימות. כמו כן, מטרת העמותה היא ללמד אותן מקצוע כדיי שיוכלו להשתלב בחברה ובמעגל העבודה בתנאים שלהן. מאז הקמת העמותה, 150 נשים צלחו את המטרה הזו והפכו לסטודנטיות ב"המכללהּ". 75% מהן מתמידות בעבודתן לאחר הקליטה, וזאת בעזרת הליווי של צוות העמותה והמתנדבות שלה. 

 
על מנת לסייע לנשים נוספות לעשות מהפך בחייהן, העמותה מרחיבה את פעילותה באמצעות הקמת סניף חדש בחיפה, אשר העלות הראשונית לשם הקמתו מוערכת ב-300 אלף שקלים. על מנת להבטיח את ההקמה, העמותה החלה בקמפיין מימון המונים על מנת לגייס עוד כ-150 אלף ש"ח. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה