מדדים ומחקרים

התאחדות התעשיינים חושפת: זו הבעיה המדאיגה ביותר של הענף

התאחדות התעשיינים פרסמה היום (רביעי), סקר המציג את השפעות המלחמה הנוכחית על ענף התעשייה במהלך ששת השבועות האחרונים. הסקר חושף כי הבעיה האקוטית הינה בעיית מחסור בעובדים כאשר שיעורי הדיווח נעים בין 62% ל-70%

מערכת ice | 
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר בפורום העסקי ישראל-הודו בדלהי (צילום יחצ)
היום (רביעי), פרסם גוף התאחדות התעשיינים סקר המסכם את ששת השבועות האחרונים למלחמת 'חרבות ברזל'. מתוך ממצאי הסקר עלה כי בהיקשר של חזרה לפעילות, נתח המפעלים הסגורים הצטמצם מ-29% בשבוע הראשון ל-6%  בשבוע הרביעי. בשבוע השישי, רמת הפעילות של מפעלים רבים ירדו בכ-1% בלבד. במקביל, מספר המפעלים אשר פעלו באופן מלא בששת השבועות האחרונים עלו מ12% ל-18%.
עוד עולה מתוך ממצאי הסקר, כי הבעיה המדאיגה ביותר איתה מתמודדת התעשייה הישראלית הינה בעיית מחסור בכוח אדם. על פי הנתונים המוצגים בסקר, שיעורי הדיווח נעו בין 62% ל-70%. לצד נתון מדאיג זה, בימים האחרונים החל להצטמצם מעט המחסור הכמותי בעובדים, ונתח החברות אשר חסרה להן מעל חצי מכמות העובדים ירדה כמעט פי שניים מ29% ל-12%. בניגוד לכך, מספר החברות אשר חסר להן עד 15% מהעובדים, גדל באופן משמעותי.
מלבד זאת, נתוני הסקר מצביעים על ירידה בקושי לשנע סחורה, כאשר רמת הקושי מצטמצמת מ27% ל-13%. כאמור, במהלך המלחמה הנוכחית, מספר כוח האדם ירד באופן משמעותי. על פי ממצאי המחקר של התאחדות התעשיינים, הסיבות למחסור עובדים רבים בענף התעשייה נובעות מהתוצאה כי אלו נעדרו עקב היותם הורים לילדים עד גיל 14, כך נמסר על ידי 38% תעשיינים אשר העסיקו עובדים כאלו.
13% מהתעשיינים, דיווחו כי מחסור העובדים נבע מהעובדה שעובדיהם היו מפונים. בנוסף לכך, 20% מהתעשיינים, דיווחו על עובדיהם הפלסטינים אשר לא הוענק להם היתר להעסקה מפרוץ המלחמה. בנוסף, מהסקר האחרון שנעשה, ניתן להבחין כי 24% מהעובדים בענף התעשייה נעדרים מעבודתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה