נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות התעשיינים חושף: "חסר לנו 25 אלף עובדים"

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר טען בוועדת הכנסת המיוחדת לעובדים זרים שהתכנסה הבוקר: "מאז תחילת המלחמה אנחנו חנוקים ואין לנו עובדים, היינו במחסור גם לפני תחילת המלחמה וזה פגע בתל"ג, אבל עכשיו חסר לנו מספר שיא של 25 אלף עובדים"
מערכת ice | 
רון תומר בוועידה לאנרגיה (צילום דוברות התאחדות התעשיינים)
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים התכנסה הבוקר בכנסת לדיון בנושא המחסור החמור בעובדים בעיקר בענפי התעשייה והחקלאות.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר אמר בועדה המיוחדת שהתכנסה הבוקר (ד׳) בכנסת כי: ״מאז תחילת המלחמה אנחנו חנוקים ואין לנו עובדים. גם לפני כן היינו במחסור וזה פגע בתל״ג, אבל עכשיו חסר לנו מספר שיא של 25 אלף עובדים. לכן חייבים לגבש מדיניות ממשלתית ברורה להבאת עובדים זרים. אמנם אישרו לנו כעת להביא 3,000 עובדים עם הרבה מגבלות, אבל זו טיפה בים. צריך משהו מסודר, לא רבע מכסה שם ואז עוד רבע מכסה. ככה זה לא יכול לעבוד- המחסור חמור מדי״. 
 
ד״ר תומר הוסיף ואמר כי ישנן 2 בעיות מרכזיות כעת שמובילות למחסור בעובדים. ״הבעיה הראשונה היא שיש הרבה משרות בתעשייה שישראלים לא רוצים למלא. בנוסף הבעייה השנייה היא  שמעסיקים רבים אמרו לי כי מאז תחילת הלחימה, העובדים שלהם הציבו בפניהם אולטימטום והודיעו להם שהם מסרבים לעבוד לצד פלשתינאים, שכן הם חוששים לביטחונם. המצב הזה אמנם אינו גורף, אבל השכיחות שלו גבוהה יותר מבעבר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה