נדל"ן ותשתיות

אתרי הבנייה יחזרו לפעילות: נדחתה עתירת התאחדות הקבלנים

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב דחה היום את עתירת התאחדות הקבלנים נגד עיריית רמת גן, גבעתיים ובת ים לפתיחת אתרי הבניה ללא מאבטח חמוש. מהתאחדות התעשיינים נמסר: "לשמחתנו בית המשפט הבין כי על מדינת ישראל מוטלת האחריות לשמור על הפעילות הכלכלית ככל שניתן"
מערכת ice | 
ארגון הקבלנים מתריע - מכת גניבות מאתרי בנייה (צילום יחצ ארגון הקבלנים בנגב)
בדיון שנערך היום (שלישי) בבית המשפט לעניינים מנהלים בתל אביב, בראשות השופט קובי ורדי בעניין עתירה שהגישה התאחדות הקבלנים כנגד עיריית רמת גן, גבעתיים ובת ים הגיעו העיריות להסכמות עם התאחדות הקבלנים שיאפשרו את החזרת פעילותם של אתרי הבנייה באופן בטוח.
עיריית רמת גן, והעומד בראשה, כרמל שאמה הכהן, הודיעו עם פתיחת המלחמה על הקפאת עבודות בנייה ותשתיות באתרים עד לבחינת מתווה לצורך שמירה על שלום הציבור ובטחונו, שמירת הסדר הציבורי ומניעת סיכון בטיחותי.
בשבועות האחרונים התקיימו מספר שיחות ופגישות עם מספר גורמים בהתאחדות הקבלנים שעניינן היה להביא להסכמות שיאפשרו את הפעלת אתרי הבנייה בעיר, אך לצערנו לבסוף בחרה ההתאחדות להגיש עתירה בעניין.
בדיון שהתקיים הבוקר הגיעו עיריית רמת גן והנלוות לה לבקשת בית המשפט למתווה  בנושא באופן שיאפשר את חזרת פעילותם של אתרי הבנייה בתנאים, בדגש על מתווה שיאפשר את ביצוע משימות העירייה בשעת החירום, והיכולת לאזן ולשמור על הסדר הציבורי ומניעת סיכון.
כרמל שאמה הכהן, ראש העיר ר"ג התייחס לדחיית העתירה: "בית המשפט הבין שהטענות היבשות של הקבלנים לחוסר סמכות של ראשי הערים מנותקות מהמציאות שנוצרה מאז השבת השחורה. נלחמנו עבור התושבים שלנו אבל ההישג שלנו ישרת את כל הערים שלא עמדו ולחץ הקבלנים וכבר פתחו את האתרים בתנאים הרבה פחות בטוחים."
מהתאחדות התעשיינים נמסר בעקבות החלטת בית המשפט להחזיר את עבודות הבנייה ברמת גן, גבעתיים ובת ים, כי ״בית המשפט הבין לשמחתנו כי על מדינת ישראל מוטלת האחריות לשמור על הפעילות הכלכלית ככל שניתן, על מנת לשמור על איתנות המשק ולהוות עורף חזק לחזית. ואכן הפשרה שהגענו אליה במשותף עם הרשויות המקומיות, לאפשר את החזרת עבודות הבנייה בערים, מאפשרת למשק לשמור על איתנות כלכלית.
עבודות הבנייה ותעשיית הבנייה הישראלית קשורות זו בזו, והחזרת פעילות אתרי הבנייה לסדרם, משמעותה גם החזרת פעילות מפעלי תעשיית הבנייה, אחרי הפגיעה הקשה שהם ספגו מתחילת המלחמה. וכך בהחלטה זו, בית המשפט שמר והגן על ענף הבנייה, על התעשייה הישראלית ועל אלפי מקומות תעסוקה של ישראלים, שרוצים ומעוניינים לחזור ולעבוד״.
עיקרי ההסכמות:
כל אתר יידרש לעמוד בהנחיות פיקוד העורף לאתרי בנייה, לרבות הצהרת קבלן בעניין.
בפתח כל אתר יוצב מאבטח חמוש על חשבון הקבלן לדרישת העיריה.
באתרי הבנייה יועסקו עובדים בעלי תעודת זהות כחולה, או עובדים זרים בעלי אשרת עבודה. לא יועסקו פלסטינאים גם אם המדינה התירה את כניסתם לעבוד.
 
לא תתאפשר לינה של עובדים באתר.
לא תתאפשר תנועת עובדים אל אתרי הבנייה ומהם בשעות הפיזור לבתי הספר (בין השעות 07:15- 08:30).
לא תאפשר חסימה הרמטית של רחובות. חסימת נתיבי נסיעה תבוצע בתיאום ואישור משטרת ישראל וצוותי הפיקוח על הבנייה.
עיריית רמת גן מבקשת לברך את כבוד השופט ורדי שהיה קשוב וענייני והביא לפתרון מיטבי שמקובל על הצדדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה