ויראלי

צפו: התמונות מהלינץ' ביפו נחשפות

בסרטון שהופץ היום ברשתות החברתיות רואים תיעוד קשה של אחד העימותים ביפו, ערבים מתועדים כשהם מכים ישראלי, בכתב האישום של אלו שנעצרו השמיטו מניע גזעני וספגו ביקורת, הפרקליטות: "אין די ראיות בכך" | צפו בסרטון
מערכת ice |  6
לינץ (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
בסרטון תיעוד שהופץ היום (ראשון) ברשתות החברתיות הופץ הסרטון של ניסיון הלינץ' מיפו. בתיעוד רואים אדם מתהלך ברחובות יפו ואחריו החלה נהירה של ערבים שמתחילים להכות אותו ללא סיבה שנראית לעין לפחות לפי הסרטון שהופץ.  
הסרטון כאמור, הוא תיעוד של הלינץ' שקרה ביפו לפני כשבועיים. ביקורת ציבורית הייתה על הלינץ' בשל העובדה שבכתב האישום של המעורבים הוחלט להאשים בלי להוסיף רקע גזעני בשונה מכתב האישום החמור של המעורבים בניסיון ללינץ' בבת ים שם האישום היה ניסיון לרצח על רקע לאומני. 
 
אמנם בפרקליטות שוללים את הטענות ומסבירים: "הרינו להבהיר כי מחומר הראיות עלה, כי הקורבן לא לבש סממנים יהודיים כלשהם, הוא פנה לתוקפים באנגלית ולא בעברית, ואלה ככל הנראה כעסו על שצילם אותם ותקפו אותו בשל כך. משכך הוחלט, לאחר בחינת חומר הראיות, כי אין די ראיות להוכיח מעבר לכל ספק סביר כי המעשים בוצעו על רקע גזעני. אין בכך, כמובן, כדי להפחית מחומרת העבירות או האישומים. המחוקק ראה בחומרה ביצוע עבירות על רקע גזעני או על רקע של שנאה או עוינות לציבור מסוים, וקבע כי העונש על עבירה שבוצעה בנסיבות אלה יהיה כפל העונש שבצד העבירה או 10 שנות מאסר – הנמוך שבהם. כדי לייחס מניע גזעני, יש להוכיח מעבר לספק סביר שהמניע העיקרי והדומיננטי לביצוע העבירה היה מניע של גזענות או של עוינות כלפי ציבור מחמת דת, קבוצה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית וכו'. אין די בכך שהמניע הגזעני היווה נסיבה נלווית למעשים, אלא עליו צריך להיות המניע הדומיננטי".
עוד הוסיפו כי: "מדיניות הפרקליטות היא שככלל, בהינתן ראיות המצדיקות זאת, יש לייחס נסיבה מחמירה של מניע גזעני לנאשמים. בחודש האחרון הוגשו כתבי אישום נגד 21 נאשמים (14 ערבים ו-7 יהודים) בעבירות ממניע גזעני, וזאת על בסיס הראיות שנאספו בכל מקרה, בהתאם לנסיבותיו, ואשר איפשרו ייחוס מניע זה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ימח שמם של הפרקליטות העליון גם יחד (ל"ת)
    ישאלי 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    ימח שמם של הפרקליטות והעליון יחד (ל"ת)
    ישאלי 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    סביר
    יוסף 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלטון בית המשפט של אהרון ברק הגדרת סביר בושה וכלימה פשוט דיקטטורה מגעילה עד מתי העם ישתוק איפה כל הדגלים השחורים ... חמאס לקחו אותם
    סגור
  • 3.
    ככה נראת פרקליטות של החמאס...
    ש. 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתביישו לכם!
    סגור
  • 2.
    ב”ה יהודים מתחילים להתפקח. (ל"ת)
    א 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ממש רשעות או לכל הפחות טמטום של הפרקליטות
    אמיר 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר קבוצה גדולה של ערבים שאינם מכירים בהכרח זה את זה וכל המשותף בינהם הוא היותם ערבים ועצם הכאתם האכזרית של היהודי זה ברור מעל לכל ספק שמדובר במניע לאומני ובשנאה על רקע דתי. מה התקיפה היא על רקע רומנטי? לצורך שוד? למה קבוצה גדולה של אנשים תוקפת יהודי כשגם כל הנסיבות הוהאירועים בארץ הם של תקיפות גזעניות ועל בסיס לאומני, אזי ברור שהתקיפה לאומנית. מה הפרקליטות חושבתשבית המשפט מנותק מהמציאות, שהשופטים אינם מעורים במה שמתרחש...?
    סגור