ויראלי

צפו: המהפך המדהים והמזעזע של כתבת CNN

כתבת רשת החדשות האמריקאית באפגניסטאן עברה בימים האחרונים שינוי קיצוני ומזעזע במקביל להשתלטות הטליבאן על המדינה – וחשפה את דעתה על ארגון הטרור

יאיר מור |  1
כתבת CNN קלאריסה וורד (צילום CNN)
הנסיגה האמריקאית וההשתלטות של הטליבאן על אפגניסטאן בימים האחרונים שינתה ללא הכר לא רק את המדינה – אלא גם שידורי CNN ממנה. כתבת רשת החדשות במדינה, קלאריסה וורד, נאלצה לשנות את הופעתה ואת התנהגותה בעקבות מאזן הכוחות החדש במדינה, ואף דיברה על כך בשידור.
כך נראתה וורד ביום ראשון, כאשר דיווחה, בלבוש יומיומי צבעוני וצעיף אדום, כי אנשי הטליבאן נמצאים "בשערי קאבול":

והיום, כאשר יצאה לצלם את אנשי הטליבאן השולטים כעת בבירה, היא כבר היתה לבושה בשמלת עבאיה מלאה, המוכרת בישראל בעיקר כלבוש של כת "נשות הטליבאן" בבית שמש ובירושלים:
במהלך הכתבה אמרה וורד כי "זה מחזה שמעולם לא חשבתי שאראה: קבוצות של לוחמי טליבאן, וממש מאחורינו – מתחם שגרירות ארה"ב. כמה מהם נושאים נשק אמריקאי. הם אומרים לנו שהם כאן כדי לשמור על החוק והסדר". זמן קצר אחר כך היא סיפרה כי "הם צועקים עכשיו 'מוות לאמריקה' – אבל בו בזמן הם נראים ידידותיים. זה מוזר לחלוטין".
היא הודתה שנוכחותה בשטח לא עברה לסדר היום, למרות הלבוש הצנוע: "בסופו של דבר, נוכחותי יוצרת מתח. הם אמרו לי עכשיו לזוז הצידה – כי אני אישה".
במענה לשאלת המגישים באולפנים הבטוחים בארה"ב היא הוסיפה כי "נאמר לנו שאנו חופשיים לדווח פה. אנחנו זהירים מאוד. יש לנו קשרים טובים מאוד בטליבאן. בכל פעם שאנחנו רוצים לצלם ברחוב, נעצור ונשאל אותם. רוב הזמן זו לא בעיה, (אך) לעתים המגדר שלי מבלבל אותם; בכניסה לארמון הנשיאותי, כפי שראיתם, היה רגע מוזר בו הם גירשו אותי ושאלו למה העמיתים שלי הביאו איתם אישה – שבכנות, זה צפוי ולא בלתי רגיל. אומר גם שיש היום הרבה פחות נשים ברחוב. בדרך כלל, בקאבול – זו עדיין חברה מאוד מסורתית, ונשים לובשות את כיסוי הראש, אך לא כל כך הדוק. לפעמים תראו אותן עם מעט שיער חשוף, או לובשות צבעים (שונים), אולי תראו אותן לובשות בגדים בעלי מעט יותר קימורים מהעבאיה שאני לובשת כרגע. היום רואים הרבה יותר בורקות ברחובות, והרבה פחות נשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דת השלום והאהבה פחחחחחחחח
    יהודי 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק ה אלוקי ישראל אמת ותורתו אמת, וכל השקרים יתפוגגו
    סגור