TOP 5

מאפריקה לאיש העשיר בעולם: 5 דברים שלא ידעתם על אילון מאסק

התחלה הלא רגילה, יזמות בגיל מאוד צעיר, חיים אישיים סוערים ועוד - טופ חמישה דברים שלא ידעתם על האיש העשיר בעולם
מערכת ice |  8
5 דברים על אילון מאסק (צילום shutterstock)
מי שנחשב כיום לאיש העשיר בעולם עם שווי שוק של יותר מ-260 מיליארד דולר וביקר בשבוע שעבר בישראל, נולד בכלל בפרטוריה בירת דרום אפריקה לאב מהנדס אלקטרומכניקה, טייס וימאי ולאמא דוגמנית ודיאטנית. הוריו התגרשו בגיל צעיר ואילון החליט להתגורר עם אביו בדרום אפריקה בעוד אחיו עם אמו בקנדה, דבר עליו התחרט מאוחר יותר בבגרותו.
כבר בגיל 10 החל מאסק להתעניין במחשוב, כאשר שנתיים מאוחר יותר בגיל 12 בלבד עשה את העסקה הראשונה שלו כשמכר את משחק המחשב אותו יצר Blastar תמורת 500 דולר. בצעירותו למד מאסק בבית ספר יהודי שהתנהל בעברית וסיים את לימודיו התיכוניים בבית ספר המונה בנים בלבד. למרות רצון אביו שיישאר בדרום אפריקה החליט מאסק להגר לארצות הברית ועשה זאת דרך קנדה.
מתוקף רצונו להיות יזם ואיש עסקים סיים מאסק תואר ראשון בכלכלה ופיזיקה מטעם בית הספר וורטון שבאוניברסיטת פנסליבניה.
החברה הראשונה אותה הקים מאסק הייתה Zip2 שעסקה בפיתוח ושיווק מדריך עירוני אינטרנטי עבור ארגוני חדשות. בהמשך רכש גם חלק ממניות פייפאל ומספר שנים לאחר מכן הקים גם את ספייס X, סטארלינק, טסלה, רכש חלק ממניות סולאר סיטי ועסקתו האחרונה הייתה רכישת מניות טוויטר בשנה שעברה, כאשר לפני מספר חודשים שינה את שמה ל-X על שם אחד מבניו שמכונה בשם זה.
מאסק עוסק גם בתחום הבינה המלאכותית והיה אחד מחלוציה כאשר לפני שמונה שנים הקים את openAI, אשר עוסקת בחקר הבינה המלאכותית ולפני שבועיים אף היה נראה שחלוצת מחקר הבינה המלאכותית בדרך לזעזוע לאחר שפיטרה את המנכ"ל והמייסד לצידו של מאסק סם אלטמן ששב כעבור מספר ימים לתפקידו. לאחר שבתחילת השנה האחרונה דרש לעצור את חקר הבינה המלאכותית עקב הסיכונים הכרוכים בה, עזב מאסק את החברה והקים מיזם מתחרה.
לפני ביקורו בישראל בשבוע שעבר, היו כלפי המיליארדר טענות על קידום אנטישמיות ברשת הטוויטר עקב עידוד יתר של חופש ביטוי המלבות שנאה המסלימה לביטויי גזענות ואנטישמיות, מאסק הפריח את הטענות ואף הודיע כי יסיר את הציוצים הקיצוניים. בחודש אוגוסט האחרון הודיע מאסק על שינויים ברשת X ששינה את שמה מטוויטר וישיק מנויים בתשלום בדומה לפלטפורמות דומות.
למאסק יש 11 ילדים משלוש נשים שונות והוא אובחן כבעל תסמונת אספרגר על הרצף האוטיסטי, בנוסף דמותו של מאסק שוחקה גם בסדרה המצוירת ריק ומורטי העוסקת במדע בידיוני.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עוד דבר
    זיו 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאסק הקים בית ספר לילדיו
    סגור
  • 5.
    מאסק לא אנטישמי!
    רונן יצחקי 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כל המעשים של מאסק מוכיחים שהוא פרו יהודים, חבריו הטובים ביותר יהודים, היה לטסלה מנכ"ל ישראלי (זאב דרורי) בתחילת הדרך, והוא התראיין עשרות פעמים כאשר הוא מביע הערכה ליהודים. 2. הוא התנצל על התגובה לפוסט בו כביכול עלה ריח אנטישמי, כאשר התנצל מאוחר יותר כשאמר שזו התגובה הכי טיפשית שרשם אי פעם, והסביר את כוונתו שיש יהודים אמריקאים שתומכים בפועל בחמס ולא מבינים שהם תומכים בהשמדת כל היהודים, ולא אין בעיני החמס הבדל בין ישראלים ליהודים. 3. מאסק תמך במחזיקי טסלה בישראל מיד לאחר ה 7.10 כאות הזדהות, ונתן להם שימוש חינם לחודש וחצי ב 14 תחנות ההטענה המהירה של טסלה בארץ. האם אתם מכירים עוד בעל חברה גלובלית שעשה זאת? 5. מאסק הציע לישראל להתמקד בחיסול כל ראשי החמס. 6. הביקור בעוטף נקבע הרבה לפני הסערה על התגובה המביכה לציוץ. הוא רצה להכיר ממקור ראשון מה קרה, ומאז עונד יום יום את דיסקית השיבו את החטופים הביתה. נתניהו קיבל גם דיססקית כזו אבל החליט להשאיר אותה על השידה בבית. 7. מאסק קידם עם שר התקשורת קרעי, שימוש בתקשורת אינטרנטית לווינית- סטאר לינק, כדי שלא יחזור המצב שכל העוטף היה מנותק.
    סגור
  • 4.
    לימודים בתיכון יהודי לא עזר להיגמל מאנטישמיות שינק מאמא (ל"ת)
    מישל 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    ברור יהודי למד בבית הספר יהודי
    הרב 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אילון בשם של יהודי כשר .הוא מעדיף להסתיר !!!
    סגור
  • 2.
    צביעות ונבזות
    יהודי 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחד הדברים שאתם לא יודעים עליו זה שהוא חבר לאילומינאטי (בבונים חופשיים), במטרה לממש את אג'נדה 2030 לדילול אוכלוסיות (רצח עם) וכו' וזה בגלל שמחשיב את עצמו "אריסטוקראט ובגלל שיש לו כסף. תראו מי החברים שלו . אבל אבא שבשמיים שאמר " לי הכסף ולי הזהב נאום ה'" ייקום ברשעים הללו את נקמת דם עבדיו השפוך. אכי"ר.
    סגור
  • 1.
    מאסק יהודי ?
    שלמה 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא מדוע למד בבי"ס יהודי ? יהודי יכול להיות אנטישמי ? אותה שאלה נכונה גם לצוקרברג
    סגור
  • אמא שלן גויה. (ל"ת)
    שלמה 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • במקרה גרתי המון שנים בדרום אפריקה
    לא ביביסט 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור שם להגביל כניסה לבית ספר מסוים לפי דת...אמנם רוב תלמידי הבתי ספר היהודים הם כמובן יהודים אבל יש מספר קטן של לא יהודים ואני זוכר אפילו אחד שחור (כל עוד יש להם כסף לשלם לבית ספר הם יכולים ללמוד בו)...מאסק אינו יהודי
    סגור