סם אלטמן: מנכ"ל OpenAI והפנים של מהפכת הבינה המלאכותית

איש העסקים והיזם היהודי סם אלטמן, הפך לפנים של מהפכת הבינה המלאכותית ונחשב לאחת הדמויות המשפיעות בעולם. מי אתה סם אלטמן?

מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום vecteezy, יוטיוב/ CBS)
סמואל (סם) ה. אלטמן, יליד 1985, הוא יזם, משקיע, בלוגר ומתכנת יהודי-אמריקאי. בכובעיו כמנכ"ל חברת OpenAI וכנשיא Y Combinator, זכה אלטמן להכרה עולמית.
 
ביוגרפיה עסקית:
אלטמן, גדל במשפחה יהודית במיזורי שבארה"ב. בראיונות לתקשורת סיפר כי חייו השתנו בגיל 8, כשקיבל את המחשב הראשון שלו. עם סיום לימודי התיכון, הוא החל בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב במסגרת אוניברסיטת סטנפורד, אך נשר מהלימודים ומעולם לא השלים אותם.
בשנת 2005, כשהוא בן 19, השיק אלטמן השיק Loopt – יישום סלולרי של רשת חברתית מבוסס מקום. החברה שייסד (ובמסגרתה כיהן גם כמנכ"ל) הצליחה לגייס יותר מ-30 מיליון דולר בהון סיכון, וב-2012 היא נרכשה על ידי חברת גרין דוט תמורת סכום של כ-43.5 מיליון דולרים.
בשנת 2011 הפך אלטמן לשותף באקסלרטור האמריקאי עתיר המוניטין Y Combinator. שלוש שנים מאוחר יותר, הוא מונה לנשיא בידי פול גרהם, ממקימי האקסלרטור. באותה שנה בישר אלטמן כי שווי סך החברות שהוקמו דרך YC עומד על מעלה מ-65 מיליארד דולרים.
ב-2019 הודיעה YC על שינוי הסטטוס של אלטמן, כשעבר מתפקיד נשיא החברה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון – צעד שנועד (כך לפי הפרסומים) לאפשר לו להתרכז בחברת OpenAI. נכון לראשית העשור, אלטמן אינו קשור יותר ל- YC.
אלטמן משמש גם כיו"ר הדירקטוריון של אוקלו ושל הליון, 2 חברות אנרגיה גרעינית. הפוזיציות הללו מתיישבות היטב עם האג'נדה של אלטמן, לפיה אנרגיה גרעינית היא אחד התחומים החשובים ביותר בפיתוח הטכנולוגי, וכי יש להשקיע בה ולפתח אותה למען עתיד האנושות.
 
OpenAI
במהלך 2015, לצד אילון מאסק ועוד כמה חוקרי בינה מלאכותית בולטים, היה אלטמן שותף להקמתה של OpenAI – חברת מחקר ששמה לעצמה ליעד לקדם את תחום הבינה המלאכותית, ומזוהה כיום בין היתר עם מחולל הטקסט ChatGPT. 
 
אלטמן הפך למנכ"ל החברה בשנת 2019 ולזכותו יש לזקוף את מיצובה כחברת ענק, אשר שינתה את תעשיית ההיי-טק העולמית בפרט ואת שוק העבודה בכלל. בנובמבר 2023 החליט דירקטוריון החברה על פיטורי אלטמן, צעד שזכה להד גדול באמצעי התקשורת. בהמשך אותו נובמבר, דווח כי אלטמן ישוב לתפקידו בחברה.
היהודי המשפיע בעולם
אלטמן הוא צמחוני ומתגורר בסן פרנסיסקו עם בן זוגו. בשנת 2023, הוא הופיע ברשימה השנתית היוקרתית "טיים 100" של המגזין "טיים". בנוסף, באותה השנה גם נבחר אלטמן על ידי הג'רוזלם פוסט, כיהודי המשפיע ביותר בעולם.
במסגרת פגישותיו עם מנהיגים ברחבי העולם, הגיע אלטמן גם לישראל. בקיץ 2023 הוא נחת בארץ הקודש, ובין היתר נפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג וביקר באוניברסיטת תל אביב. אלטמן התייחס להגעתו לארץ וסיפר כי מבחינתו מדובר בביקור מיוחד וכי "קהילת הטכנולוגיה והסטארט-אפים בישראל היא מדהימה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה