דיגיטל וטק

אילון מאסק בלחץ? התשובה המפתיעה של ג'ף בזוס לסטארלינק

פרויקט קיפר מבית אמזון הוא חגורת לוויינים במסלול נמוך, שמחוברים לרשת של אנטנות, סיבים ונקודות תקשורת על הקרקע. המטרה: לספק חיבור לאינטרנט עבור אזורים בהם הפריסה קשה לביצוע או אינה קיימת כלל. הפרויקט השאפתני הוצג בכנס שירותי הענן AWS, ומאיים על השירות המהפכני שמציעה SpaceX 
מערכת ice | 
ג'ף בזוס ואילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
אמזון טוענת כי מיליארדי אנשים ברחבי העולם הם למעשה חסרי גישה יציבה לאינטרנט. לדברי החברה, המשמעות היא יצירת פערי השכלה וכלכלה דה-פקטו. שלשום (שישי) דווח בסוכנויות הידיעות כי אמזון תשיק מיזם בשם "פרויקט קיפר", שייעודו חיבוריות וגישה עבור בתי ספר, בתי חולים, עסקים, רשויות ממשלתיות וגופים נוספים הפועלים באזורים שאין בהם חיבוריות יציבה.
אם זה נשמע לכם מוכר, זה רק מפני שהשיחות החדש הזה הוא למעשה התשובה של החברה לשירות הסטארלינק של SpaceX שבבעלות האיש העשיר בעולם אילון מאסק. חגורת קיפר היא קבוצת גופי קרח העשיים גז שנמצאים בקצה מערכת השמש. היא קרויה על שמו של האסטרונום ג'ררד קיפר.
 
פרויקט קיפר מבית אמזון הוא חגורת לוויינים במסלול נמוך, שמחוברים לרשת של אנטנות, סיבים ונקודות תקשורת על הקרקע. המטרה היא לספק חיבור לאינטרנט עבור אזורים שבהם הפריסה באמצעות כבלים קשה לביצוע, או עבור מדינות מתפתחות בהן פריסת כבלים אינה קיימת.
 
החגורה תכלול 3,236 לוויינים בצברים, שיכסו את כל שטח כדור הארץ ויספקו תקשורת פס רחב יציבה לכל פינה בגלובוס. התוכנית הוכרזה בכנס חטיבת שירותי הענן של אמזון, AWS, שהתקיים השבוע בווגאס. הלוויינים ירחפו במסלול בגבהים בין 590 ו-630 קילומטרים מעל פני כדור הארץ, ויספקו קצבים שבין 100 מגהביט שניה ועד 1 גיגה-ביט לשניה, בהתאם לסוג המקלט שבידי הלקוח.
 
לפי דרישות נציבות התקשורת האמריקנית, ה-FCC, כמחצית מהלוויינים ישוגרו עד 2026, ולפני כחודשיים שוגרו שני אבות טיפוס לחלל. השירות, שגם יספק חיבוריות פרטית ומאובטחת ללקוחות הענן מלבד השירות הכללי והציבורי, יושק במהלך 2024. אמזון לא חשפה את המחירים של השירות, אבל ההבטחה היא שהם יהיו תחרותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה