תיירות

טסתם לטורקיה למרות האזהרות? כך תשמרו על חייכם

המטה לבטחון לאומי ממשיך לקרוא לישראלים לצאת מאיסטנבול לאור כוונה של גורמי טרור לפגוע בישראלים. לצד זאת, להלן מספר המלצות לכללי זהירות לישראלים אשר עדיין שוהים באיסטנבול (למרות ההמלצות לעזוב את העיר). אלו ההמלצות לכללי זהירות לישראלים השוהים באיסטנבול
מערכת ice | 
ארדואן נשיא טורקיה (צילום ויקיפדיה/ President.gov.ua)
המטה לבטחון לאומי ממשיך לקרוא לישראלים לצאת מאיסטנבול לאור כוונה של גורמי טרור לפגוע בישראלים. לצד זאת, להלן מספר המלצות לכללי זהירות לישראלים אשר עדיין שוהים באיסטנבול (למרות ההמלצות לעזוב את העיר.
בין ההמלצות: יש להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים. לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורכם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות. במידה וארע אירוע בזמן שהייתכם בחו"ל, עשויים להיות קשיים ביצירת קשר - אנא   עדכנו אותם במצבכם.
 
כמו כן, הצניעו סממנים ישראלים, לרבות פרטי לבוש ואביזרים נלווים (כגון תיקים). שמרו על פרופיל נמוך והימנעו משהייה במקומות המזוהים כ"ריכוזי ישראלים" כגון מסעדות, בתי מלון ובילוי ואתרי תיירות המרכזים אליהם קהל ישראלי. יש לגלות חשדנות מיוחדת ולהימנע מהצעות אטרקטיביות והזדמנויות עסקיות או תיירותיות (כגון מדריכי טיולים וטיולים מאורגנים) אשר עשויות לשמש לפגיעה בתיירים ישראלים, בדגש על הצעות המתפרסמות ברשתות החברתיות (פייסבוק, וואטסאפ, טלגרם וכד').
במוניות והתחבורה הקפידו על בחירת אמצעי התחבורה, בדגש על מוניות, והיזהרו מנהגים ורכבים המציעים לכם שירותי הסעה באקראי. הימנעו מכל פרסום ועדכון אודות תוכנית הנסיעה שלכם ומיקומכם ברשתות החברתיות, על מנת להקשות על היריב איסוף המידע מרשתות אלו. ממליצים להמתין עם עדכונים אלו לאחר חזרתכם לארץ.
יש לגלות ערנות בכל זמן השהייה במלון - הקפידו על נעילת דלת החדר בכל זמן השהייה והימנעו מפתיחת הדלת לגורמים לא מזוהים העשויים להציג עצמם בדרכים שונות (שירות חדרים, משלוח, תחזוקה וכד'). יש לוודא עם הגורם השולח את זהות הפונה. בעת השהייה בלובי ובשטחים הציבוריים של המלון, יש לשים לב לפעילות או אנשים חריגים. לאור רמת האיום, יש להחמיר בכל מקרה של חשד או חלילה ניסיון פגיעה - יש לדווח במיידי למשטרה המקומית, ובמקרה חירום ניתן לפנות לחדר מצב משרד החוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה