תיירות

מבטלים חופשה בטורקיה? בדקו האם מגיע לכם החזר כספי

שר התיירות יואל רזבוזוב פנה לחברות התעופה והתיירות בבקשה לאפשר החזר כספי לישראלים שכבר הזמינו חופשות למדינה עליה הוטלה אזהרת מסע חמורה, אך את אלה זה לא מרשים: "כוח עליון? המתיחות בין המדינות היא לא מצב חריג". מה בכל זאת תוכלו לעשות?
מערכת ice |  1
איסטנבול, טורקיה (צילום freepik)
אזהרת המסע החמורה לטורקיה שפורסמה על ידי המטה ללוחמה בטרור ביום שני האחרון גרמה לחוסר ודאות גדול בקרב הישראלים שכבר הזמינו כרטיסים לחופשה במדינה. בעוד שרבים מהם מנסים לבטל את כרטיסיהם אך לא עומדים בתנאי ההחזר הכספי, הדר כהן מ-Ynet מצאה בכל זאת את החברה שתעניק לכם את כספכם בחזרה, על אף אי העמידה בחוק המעוגן בהגנת הצרכן. 
אהוד פאי, עו"ד לענייני תעופה ותיירות, הסביר בשיחה כי על פי חוק הגנת הצרכן, ניתן לבטל את הכרטיס ולקבל עליו החזר כספי רק אם ביטולכם לא יאוחר משבועיים לאחר מועד ביצוע ההזמנה, או במקרה של אזרחי ותיקים, עד ארבעה חודשים ממועד ביצוע ההזמנה. אם אתם לא עומדים בתנאים הללו, תצטרכו "להיות נתונים במדיניות של חברות התעופה". 
מי שחיזקה את טענתו של עו"ד פאי היא חברת איסתא, שמסרה כי היא כפופה למדיניות הביטול של הספקים וחברות התעופה השונות. מנגד, סמנכ"לית אשת טורס, שירלי עורקבי, סיפרה כי אכן יש עצירה בהזמנת החופשות לטורקיה, כאשר מי שכבר הזמין כרטיס, יוכל לדחות אותו למועד אחר או לחילופין, להחליף את מיקום היעד לחופשה בישראל. 
כזכור, שר התיירות יואל רזבוזוב פנה ביום שני לחברות התעופה וביקש מהן להתחשב בישראלים שכבר הזמינו חופשה ולהחזיר להם את כספם, אך עושה רושם שהדבר לא מרשים במיוחד את החברות, כאשר שיראלי עורקבי הסבירה כי גם הגדרת "כוח עליון" לא אמורה לחול גם במקרה הזה, מאחר והמתיחות בין ישראל לטורקיה "לא נחשבת למצב חריג". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחברות: בבקשה אל תחזירו לביביסטים המופקרים את הכסף
    אבנר גרבר 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רואים מי האנשים שמתעלמים מההתראות ושעולים על המטוסים לשם. הרוב שייכים לסוג אוכלוסיה מאד מסויים.
    סגור