תיירות

איסתא חזרה לרווחים ותחלק דיבידנד בגובה 20 מיליון שקל

חברת התיירות איסתא התאוששה וחזרה לרשום רווחים עם רווח תפעולי של 1.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 8.3 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה, הרווח הגולמי רשם עלייה של 232% בדרך ל-31.4 מיליון
מערכת ice | 
תיירות (צילום Magma Images)
חברת התיירות איסתא פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2022, כאשר היא חזרה לרשום רווחים עם רווח תפעולי של 1.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 8.3 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 
הרווח הכולל לתקופה הסתכם ב-13.5 מיליון שקל והחברה הכריזה על דיבידנד בסך 20 מיליון שקל. ביקושים לתיירות ושרותי תיירות לחו"ל הובילו לרווח רבעוני בפעילות, זאת על אף שבחודשים ינואר ופברואר עדיין היו הגבלות לאור הקורונה – העלייה בביקושים המשיכה לתוך הרבעון השני עם צפי לביקוש משמעותי בחודשי הקיץ, תחום הנדל"ן בקבוצה ממשיך להתעצם, בעיקר בתחומי הלוגיסטיקה והמגורים.
 
איסתא ליינס דיווחה על תוצאות לרבעון הראשון של שנת 2022 – התוצאות מצביעות על ביקושים חזקים לתיירות ושירותי תיירות לחו"ל אשר הובילו לרווח רבעוני בפעילויות אלו, זאת למרות שבתחילת הרבעון עדיין היו הגבלות לנוסעים לחו"ל לאור גל הקורונה בארץ. הביקושים שחוותה החברה לאחר הסרת ההגבלות ברבעון הראשון של 2022 המשיכו לתוך הרבעון השני עם צפי כי בחודשי הקיץ תהנה החברה מביקוש מואץ. 
נבו גל, יו"ר איסתא נדל"ן וסמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת איסתא, אמר: "לראשונה מאז משבר הקורונה תחום התיירות באיסתא חזר לייצר רווח לקבוצה. התוצאות החיוביות בתיירות כבר ברבעון הראשון מביאות לידי ביטוי את ההתייעלות התפעולית שהחברה ביצעה לצד היערכות נכונה הן במוקדי המכירות והן בתשתיות הדיגיטליות. על מנת להמשיך ולתמוך בעלייה המהירה בביקושים לתיירות, האצנו גיוס עובדים ואנו ערוכים להמשך מתן שירותי תיירות ללקוחותינו לקראת הקיץ, אשר צפוי להיות חזק, לאחר שנתיים שתחום התיירות סבל מהגבלות בעקבות משבר הקורונה".
"לצד פעילות התיירות שהחלה לחזור למסלול, אנו עסוקים בשנים האחרונות במימוש התוכנית האסטרטגית שלנו בתחום הנדל"ן, שהביאה ליצירת ערך משמעותית וצפויה להמשיך לשאת פירות בשנים הקרובות".
 
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2022 הסתכם ב-31.4 מיליון שקל, עליה של 232% בהשוואה ל-9.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח לפני מס ברבעון הראשון של 2022 הסתכם ב-15.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-20.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – אשר כללה הכנסות אחרות של 13.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-6.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה האם הסתכם ב-13.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-16.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ל-30.06.2022 עלה והסתכם לשיא של כ-1 מיליארד שקל, בהשוואה ל-716 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-11.2 מיליון שקל. החברה הכריזה על דיבידנד בסך 20 מיליון שקל. החברה ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה ואיתנות פיננסית, ומדווחת על יתרת מזומנים ושווי ערך מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר שהסתכמו ב-57.7 מיליון שקל נכון לסוף התקופה. במהלך הרבעון הראשון, החברה השלימה גיוס פרטי בסך של כ-175 מיליון שקל במניות ובאופציות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה