קריירה ולימודים

איסתא בבלאגן: מדוע הבכיר התפטר מייד אחרי פרסום הדו"ח?

האם הירידה ברווחים הובילה לסיום תפקידו של סמנכ"ל הכספים? כ-10 דקות בלבד לאחר פרסום דו"ח הרבעון הראשון של איסתא, הודיע שלמה גרזי על סיום תפקידו. מה הוביל לכך?
מערכת ice |  1
טיסה (צילום unsplash)
חברת התעופה איסתא בניהולו של אחישי גל, הציגה דו"ח בינוני יחסית לרבעון הראשון של שנת 2022. מצד אחד לא דו"ח שהזניק את החברה למעלה, מאידך בולט כי הוצאות השיווק וההנהלה שחקו את הרווחים של חברת התעופה.
כך, סך ההכנסות עלה משמעותית בשנת 2022 והגיעו למעל 44 מיליון שקל ("הגידול במחזור נובע בעיקר מעלייה בפעילות תיירות הפנאי והתיירות העסקית כתוצאה מירידת השפעת נגיף הקורונה"), וזאת אל מול 12 מיליון בתקופת הסגרים. מאידך, הוצאות המכירה והשיווק קפצו ל-17.8 מיליון שקל - עלייה של 109% ("העלייה בהוצאות מכירה ושיווק ביחס לרבעון מקביל נובעת בעיקר מהגידול בפרסום לפעילות תיירות הפנאי ומעיבוי מחלקות מכירה ומחלקות תומכות מכירה"). בנוסף, הוצאות ההנהלה עלו ב-76% ל-10.6 מיליון שקל. 
 
אולם הסיפור המעניין פה הוא דווקא התפטרותו של סמנכ"ל הכספים של חברת התעופה, 10 דקות בלבד לאחר פרסום הדו"ח. על פי הודעת החברה, שלמה גרזי, סמנכ"ל הכספים, הודיע על סיום תפקידו בדו"ח מיידי על נושא משרה בכירה שחדל לכהן בתפקידו. על פי הודעת החברה, סיכום הכהונה הגיע בהסכמה וכי לפי מיטב ידיעת התאגיד, הפרישה: אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בני"ע של התאגיד.
גרזי התחיל את תפקידו בתחילת יולי 2002, ויסיים את כהונתו לאחר 20 שנה ב-31 ביולי 2022. הסיבות על כך יכולות להיות מגוונות, אך הודעה של סמנכ"ל כספים על סיום תפקידו וכ-10 דקות בלבד לאחר פרסום הדו"ח, מעוררות תמיהה על טיב הדו"ח בעיני ההנהלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    אלון 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כתוב בצורה חובבנית,בלי בדיקת עובדות.תקשורת צהובה
    סגור