משפט

איסתא חוטפת תביעה ייצוגית: האם עקצה את לקוחותיה?

בקשה לתביעה ייצוגית: איסתא "עושה סיבוב" על הלקוחות שלה וגובה דמי טיפול בעבור טיסות שבוטלו, בניגוד לחוק. המועצה לצרכנות הצטרפה לבקשה לתביעה ייצוגית, והסכום עומד על 7.1 מיליון שקל פיצוי
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום Magma Images)

האם סוכנות הנסיעות איסתא גובה דמי טיפול לטיסות שבוטלו, בניגוד לחוק? מכתב התביעה הייצוגית, עולה כי חברת התיירות איסתא חייבה את לקוחותיה בדמי טיפול בגובה של עשרות דולרים לכרטיס טיסה שבוטל על ידי חברת התעופה עצמה.

לכאורה אלה חדשות ישנות, כי התביעה על סך 7.1 מיליון שקל, הוגשה בספטמבר 2020.
אלא שהיום (ראשון) מתווסף שחקן חדש לתביעה וכעת גם המועצה לצרכנות מבקשת להצטרף לתביעה, כיוון שנתקבלו אצלה עשרות תלונות דומות מלקוחות.
 



המשמעות של התווספות המועצה לצרכנות היא גדולה כי היא מוכרת על ידי משרד המשפטים כמי שמוסמכת להביא את טענותיהם של צרכנים בעוולות צרכניות מקוממות מול גופי המסחר השונים. 


מגישת התביעה היא לקוחת איסתא, צילה פרבר. לאחר שרכשה מספר כרטיסי טיסה עבורה ועבור בן זוגה בשתי הזמנות נפרדות, ההזמנות בוטלו עקב משבר הקורונה. כאשר פרבר ביקשה החזר כספי בגין הטיסות שבוטלו, איסתא הודיעה לה כי תגבה ממנה דמי טיפול בסך 25 דולר עבור ההזמנה הראשונה לטיסה שהייתה אמורה להתקיים ביוני 2020, ו-20 דולר בעבור טיסות שהיו אמורות להתקיים בספטמבר 2020 ובוטלו.
 

לטענת פרבר בתביעה הייצוגית, על פי החוק היא הייתה אמורה לקבל החזר כספי על מלוא הכרטיס, ולאיסתא לא הייתה זכות לגבות ממנה דמי טיפול.


איסתא, מצדה, טוענת כי מתוך גילוי נאות מובהר לצרכן בטופס ההזמנה שייגבו ממנו דמי טיפול. גם אם לא היה גילוי לגביית דמי הטיפול בהסכם, הרי שלאור משבר הקורונה סוכנות הנסיעות רשאית לגבות תמורה סבירה על הסיוע לצרכן בקבלת ההחזר הכספי מחברת התעופה, ומי שלא ישתמש בשירותי הסוכנות יכול לפנות ישירות לחברת התעופה מבלי להזדקק לשירות ולסיוע שלהם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה