שיווק ופרסום

הבלוגים של אליאב אללוף: מה הופך מוצר ללהיט, מותג לאהוד, סטטוס להיסטרי?

כמו בכל יום בימי החג, מציג אייס המלצות לבלוגים ואתרים שווים במיוחד. ובפרק האחרון לפני החזרה לשגרה: הבלוגים של ג'רמי דין האנגלי וניר אייל
אליאב אללוף (צילום: אדר יראון, אפוק טיימס) (צילום אדר יראון, אפוק טיימס)
אחד הדברים שאני הכי מתמקד בהם בשנה האחרונה, הוא הנושא של מה מניע אנשים לפעולה. גיליתי שזהו אחד הדברים שאני הכי אוהב במדיה חברתית, בין היתר, כי אפשר לראות את זה כל הזמן ובאופן מיידי.
עבור רוב האנשים, מדיה חברתית זה מקום של הפצת מסרים (כן, כן, לייקים), אבל עבורי זה גם מקום מאוד חשוב להבין איך אנשים חושבים ומה גורם להם לעשות דברים.
בסוף שבוע, בעיקר בשבת מוקדם בבוקר, אני לוקח לי כמה שעות וחושב מדוע דברים מסוימים הצליחו ואחרים נכשלו. פיתחתי תיאוריה משלי לגבי מה הופך מסרים למצליחים: מה הופך מוצר ללהיט, מותג לאהוד, סטטוס להיסטרי.
הפתרון לא נמצא בהגיון, אלא בצד הרגשי שלנו. אני מתמקד בצרכים הרגשיים הבסיסיים של האדם, אבל יותר ספציפית, במקרים שבהם מותגים ומוצרים מצליחים להפעיל מספר רגשות בסיסיים אצל אדם במקביל - שם זוהי תחילתה של התמכרות רגשית, שהופכת מאוחר יותר להזדהות עם המותג.
ויש כמה בלוגים שעוזרים לי להעשיר את החשיבה ולחדד אבחנות. אחד מהם הוא של ג\'רמי דין . הבלוג עוסק במחקר מדעי לגבי איך המוח עובד. זה הרבה יותר מעניין ופחות מאיים ממה שזה נשמע, אם אתם למשל, רוצים להבין איך לבנות הרגלים או לשבור אותם. ויש גם דברים חמודים וקלילים כמו 10 תנוחות גוף שמשפרות ביצועים, או 7 הרגלים שמגדילים את מספר העוקבים בטוויטר.
בניית הרגלים הוא גם הנושא של בלוג נוסף שאני עוקב אחריו, של ניר אייל . הבלוג מדבר על כיצד ליצור מעורבות לקוחות עם מותגים ומוצרים דרך בניית הרגלי משתמש. אני מאד אוהב בבלוג הזה את הנטייה לבנות את הפסיכולוגיה והתובנות שלו לתוך איך שמוצרים עובדים. זהו דבר שכרגע רוב החברות והמותגים מזלזלים בו או לא מבחינים בו בכלל, אבל בעוד כמה שנים, זה יראה כל כך טבעי - בדיוק כמו שמחלקת המוצר כיום לא מתחילה לבנות מוצר שהשיווק לא מאשר שאפשר לשווק, ובמחלקת מכירות לא מאשרים שאפשר למכור.
2 הבלוגים כתובים בגובה העיניים, בצורה מאוד פרקטית וקלילה. אבל הם יעניינו אתכם רק אם אתם אוהבים לעורר בעצמכם חשיבה מקורית.
אליאב אללוף הוא מנטור מדיה חברתית ויועץ שיווקי
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה זה מנטור מדיה חברתית? (ל"ת)
    בלי שמות 04/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נייס. המלצות מעניינות (ל"ת)
    אנונימי 04/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תודה, למדתי (ל"ת)
    משה יהלום 04/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור