רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: השינוי הענק שיקצר את הפקקים

הצעת החוק ההיסטורית מחוק ההסדרים שקידם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עברה בוועדת הכלכלה. אלו שלושת האזורים הראשונים שיעברו לניהול מטרופוליני חדש, וההבטחה הגדולה לצמצום עומסי התנועה בכבישים המרכזיים
תחבורה ציבורית (צילום פלאש 90)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק מתוך חוקי ההסדרים של משרד האוצר, להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, אחת הרפורמות המבניות המשמעותיות ביותר שקודמו בתחום התחבורה הציבורית בישראל בעשורים האחרונים.
בשלב הראשון יוקמו רשויות תחבורה מטרופוליניות באזורי גוש דן, ירושלים וחיפה, ובהמשך יורחב המודל למטרופולינים נוספים ברחבי הארץ. הקמת הרשויות המטרופוליניות צפויה לסייע במספר רבדים: שיפור השירות לנוסעים והאמינות בתחבורה הציבורית, קידום מהיר ויעיל יותר של פרויקטי תחבורה ציבורית, חיזוק התיאום בין כלל אמצעי התחבורה וביצירת רשת תחבורה ציבורית רציפה, נגישה ואמינה יותר וצמצום עומסי התנועה וקיצור זמני הנסיעה שיובילו להפחתת התלות ברכב הפרטי.
הצעת החוק נועדה להתאים את מבנה ניהול התחבורה הציבורית בישראל לאתגרי המאה ה-21 ולאפשר תכנון וניהול יעילים יותר של מערכות התחבורה במטרופולינים הגדולים בישראל. הרשויות המטרופוליניות יפעלו בשיתוף המדינה והרשויות המקומיות, ויקדמו תכנון תחבורתי ארוך טווח המותאם לצורכי התושבים, מרכזי התעסוקה ומוקדי הביקוש. המעבר לניהול מטרופוליני צפוי לשפר את התחבורה הציבורית באופן משמעותי ולהגביר את הצמיחה הכלכלית במשק.
רשויות תחבורה מטרופוליניות פועלות כיום ברוב המדינות המפותחות בעולם ומהוות את המודל המקובל לניהול תחבורה במטרופולינים. בישראל קיים קונצנזוס מקצועי רחב בקרב מומחי תחבורה, רשויות מקומיות, גופי תכנון וארגונים בינלאומיים ומקומיים, אשר הצביעו על הצורך בהקמת גופי ניהול מטרופוליניים ייעודיים. כעת, לאחר יותר מ-30 שנות דיונים והמלצות מקצועיות המהפכה בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר: "ישראל היא אחת המדינות הצפופות בעולם, ולכן נדרשים כלי ניהול מתקדמים יותר. הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות היא רפורמה שנמצאת בקונצנזוס מקצועי רחב כבר למעלה מ-30 שנה, ומהווה סטנדרט מקובל בכל המדינות המפותחות".
סמוטריץ' הוסיף: "הרשויות החדשות יאפשרו תכנון וניהול יעילים יותר של מערכות התחבורה במטרופולינים, שיתוף פעולה הדוק יותר עם הרשויות המקומיות והאצת פתרונות שיסייעו לשפר את התחבורה הציבורית, לצמצם את הגודש בכבישים ולחסוך זמן יקר למיליוני אזרחים. תודה לח"כ דוד ביתן על הטיפול בחוק במסגרת הוועדה".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל קו אוטובוס חייב להגיע לרכבת.
    אוהד 06/2026/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל קו אוטובוס חייב להגיע לרכבת בעיר שקיימת תחנה, נשיג שני דברים 1. נגישות מקסימאלית לרכבת 2. אנשים יעלו יגיעו לרכבת בלי החלפות קווים, וירדו בתחנות רכבת ויגיעו לכל מקום בעיר, המוצא והיעד 3. מחיר חופשי יומי לכל התחבורה הציבורית קנית כרטיס הוא אחיד ולכל היום וכל התחבורה הציבורית
    סגור
  • 1.
    במה זה יעזור ממש תלאי זה ממש לא פיתרון לעומסים
    יקי 06/2026/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יוסיפו כבישים עיליים לרכבים, למשאיות, לרכבות או ישביתו רכבים בימים מסוימים יש יותר מדי רכבים בישראל ,חייבים לדלל מכוניות מה מצב המינהרות אין מספיק ועוד
    סגור