רכב

הרכבת של העתיד נחשפת: בקרוב תגיעו ליעד מהר יותר

TGV M - זוהי הרכבת המהירה המתקדמת ביותר בעולם, אותה השיקו בשבוע שעבר חברת הרכבות הצרפתית SNCF ויצרנית הרכבות אלסטום
מערכת ice | 
צילום Xavier Leoty/AFP/Getty Images
חברת הרכבות הצרפתית SNCF ויצרנית הרכבות אלסטום, חשפו את ה-TGV M הראשון שהושלם, רכבת דו-קומתית מהירה מהדור הבא, הכוללת חרטום ארוך יותר, אווירודינמי יותר - מושלם לטיולים ברחבי הכפר הצרפתי. אלסטום כינה את הרכבת החדשה "ה-TGV של העתיד". TGV ראשי תיבות של Train à Grand Vitesse, כלומר רכבת מהירה.

העיצוב החדש והמפואר הזה, יוקרן בבכורה ברשת הרכבות של פריז בשנת 2024 וברחבי המדינה במהלך 10 השנים הבאות.TGV  הוא אחד ממותגי הרכבת המהירה המפורסמים בעולם והיה מרכיב עיקרי בנסיעות הרכבות באירופה מאז תחילת שנות ה-80. עוד בשנת 2018, SNCF, חברת הרכבות הצרפתית בבעלות המדינה, השולטת ב-TGV, הזמינה 100 רכבות TGV M (הידועות גם בשם רכבות Avelia Horizon) בעלות של 2.7 מיליארד אירו. 15 רכבות נוספות הוזמנו באוגוסט 2022. רוב הרכבות יפעלו בתוך צרפת, אך אלסטום אמרה ש-15 הנוספות, יסעו על המסילה הבינלאומית.TGV M  יפעל באותה מהירות מרבית כמו הדור הקודם של רכבות TGV - 350 קמ"ש. "בשנת 2022, אנחנו לא רוצים לנסוע מהר יותר", אמר דובר אלסטום, פיליפ מוליטור והסביר שהמטרה במקום זאת היא רכבות מהירות שמכילות יותר אנשים תוך צריכת פחות אנרגיה.
 
לרכבות TGV M חרטום ארוך ב-40.5 סנטימטר (15.9 אינץ') מקודמותיהן והן גם גדולות יותר מסביב. פנים הכרכרה מרווח יותר ויכול להכיל עד 740 מושבים, בהשוואה למקסימום הנוכחי של 634.TGV M  קיבלה גם את מה שהיצרן אלסטום מכנה "מודולריות חסרת תקדים", כלומר ניתן להתאים בקלות את התצורה הפנימית של הרכבת. כרכרה ניתנת להסבה ממחלקה שנייה למחלקה ראשונה וחוזר חלילה, או להתאים אותה כדי לאפשר מקום למטען או אופניים גדולים מדי. יהיו גם אזורים חברתיים ייעודיים לנוסעים שיציעו גיוון וגמישות בנסיעות ארוכות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה