קריירה ולימודים

בשורה ענקית למיליוני הורים בישראל: הלימודים חוזרים כבר מחר?

מערכת החינוך עצרה את הפעילות ב-13.6 בעקבות הטילים מאיראן והנזק האדיר שנגרם והסכנה שנבעה מכך אך כעת במערכת החינוך בוחנים האם אפשר לחזור כבר מחר ללימודים לשבוע אחרון
מערכת ice | 
בתי ספר-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
על אף ההפרה של איראן אחרי 3 שעות בתוך הפסקת האש, בישראל כבר מסכמים את מבצע 'עם כלביא' ומתכוננים עד כמה שניתן לחזור אל השגרה. הראשון שעל הפרק הוא משרד החינוך שאמור להחליט אם להחזיר את הלימודים ולאפשר לתלמידים והמורים או החניכים בגנים לסיים את השנה.
מערכת החינוך עצרה את הפעילות ב-13.6 בעקבות הטילים מאיראן והנזק האדיר שנגרם והסכנה שנבעה מכך אך על פי פרסום של יעל אודם בחדשות 12 במערכת החינוך בוחנים האם אפשר לחזור כבר מחר ללימודים לשבוע אחרון.

משרד החינוך פרסם הבהרה: ''בניגוד לפרסומים השונים, לא ניתנה הנחיה לפתיחת מוסדות חינוך למחר. ההחלטה כפופה לאישור פיקוד העורף והשלמת כלל בדיקות הביטחון הנדרשות במוסדות. משרד החינוך נערך לכל תרחיש וברגע שיתקבלו עדכונים רשמיים בנוגע למצב -  ההנחיות לציבור יפורסמו באופן מסודר''.
בשבוע שעבר משרד החינוך בחן שלוש חלופות אפשריות למתווה בחינות הבגרות לשנת הלימודים תשפ"ה, על רקע אי הוודאות הביטחונית הנמשכת וההשפעה הנרחבת על שגרת הלימודים של תלמידי י"ב. ההכרעה בין החלופות צפויה להתקבל עד היממה הקרובה על ידי שר החינוך, יואב קיש.
החלטת השר כוללת דחייה של שבוע בבחינות שהיו מתוכננות לשבוע הבא, אך לא יתקיימו דחיות נוספות במהלך חופשת הקיץ. המשרד מבקש לשמור ככל הניתן על יציבות מערכתית, שקיפות ובהירות, תוך איזון בין הצרכים הפדגוגיים לבין המציאות בשטח שבה תלמידים רבים מבלים את לילותיהם במקלטים.
החלופה הראשונה שהציע המשרד היא קיום בחינות הבגרות כמתוכנן בחודש יולי. יתרונה המרכזי הוא שמירה על שוויון וטוהר הבחינות, לצד יכולת להבטיח תוצאות בזמן למועמדים ללימודים אקדמיים. עם זאת, מדובר באתגר עבור תלמידים במצבי חירום, מה שעלול לפגוע בהיערכות ובביצועים.
החלופה השנייה מציעה לקיים את הבגרויות במתכונת מיוחדת במהלך ספטמבר. מתווה זה מאפשר הכנה טובה יותר ומענה הולם למצב בשטח, אך הוא עלול לעכב את תחילת הלימודים האקדמיים ולפגוע במסעות חינוכיים כמו משלחות לפולין.
החלופה השלישית מבוססת על שימוש בציוני מגן בלבד. יתרונה במתן ודאות מיידית ומענה למצב החריג, אך היא עלולה לפגוע באמינות התהליך ולפגוע בתלמידים שאינם מרוצים מציוני המגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה