קריירה ולימודים

נכי צה"ל יפסידו כסף: זו ההחלטה שעברה בכנסת

ועדת העבודה והרווחה אישרה את תקנות שר הביטחון להגדלת ניכוי תגמולי נכי צה"ל בעקבות התייקרות פוליסת ביטוח החיים הקבוצתית
כפיר אדר | 
נכים אילוסטרציה (צילום pixabay)
ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (רביעי) את תקנות שר הביטחון, בני  גנץ, המבקשות להגדיל את הניכוי החודשי מתגמולי נכי צה"ל עבור פוליסת הביטוח החיים הקבוצתית החדשה. חוק הנכים מסמיך את שר הביטחון לקבוע בתקנות, באישור ועדת העבודה והרווחה, את הסכום המקסימלי שמותר לנכות בכל חודש. 
נכי צה"ל זכאים להצטרף לפוליסת ביטוח חיים קבוצתית, שעורך עבורם ארגון נכי צה"ל. המדובר בכיסוי ביטוחי מוגדל וקבוע ביחס לכיסוי הביטוחי הקיים בסך 100,000 שקל לנכים עד גיל 70 וכיסוי ביטוחי בסך של 40,000 אלף שקל לנכים בגילאי 70-75. עם סיום פוליסת הביטוח הנוכחית בסוף חודש זה, ובמטרה להגדיל את הכיסוי הביטוחי לסכום קבוע למשך 5 שנים ערך הארגון יחד עם אגף שיקום הנכים, הליך לבחירת מבטחת לפוליסת ביטוח חיים חדשה, ממנו עלה, כי עלות הפרמיה התייקרה לאור הגדלת הכיסוי הביטוחי הקבוע למשך חמש שנים והזדקנות האוכלוסייה המבוטחת.
 
יצוין, כי פוליסת ביטוח החיים הוארכה למשך חודשיים נוספים באמצעות הוראת-שעה בה נשאה המדינה בתקופה זו בתשלום יחסי בהתאם להתייקרות הפרמיה. בהתאם לתקנות הנכים, המדינה נושאת במחצית מעלות פרמיית ביטוח החיים, כך שעלותה התקציבית יעמוד על  4 מיליון שקלים בשנה.
הילה שר, היועצת המשפטית במשרד הביטחון, הסבירה כי הצורך בעדכון הסכום נובע ממכרז חדש שיצא אליו ארגון נכי צה"ל והתייקרות הפרמיה לאור שינוי תנאי הפוליסה והרצף הביטוחי נמשך. היא הדגישה כי המדינה משתתפת במחצית דמי הביטוח. אייל בן שושן היועץ המשפטי של ארגון נכי צה"ל, הדגיש את ירידת הכיסוי הביטוחי במשך השנים – ואת צורך להשיבו למעמדו, וליצירת וודאות ביטוחית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה