כסף וצרכנות

ההכרה כנכה צה"ל תהפוך לפשוטה יותר: בכנסת הכריעו

תקופת הערעור על החלטת קצין התגמולים לפי החוק תעמוד על 60 ימים מיום שקיבל התובע את ההודעה על ההחלטה, וזאת במקום תקופה של 30 ימים הקבועה בחוק היום.
מערכת ice |  1
נכים אילוסטרציה (צילום pixabay)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום) של חבר הכנסת  מוסי רז וקבוצת חברי הכנסת. 13 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. הוצע לקבוע כי תקופת הערעור על החלטת קצין התגמולים לפי החוק תעמוד על 60 ימים מיום שקיבל התובע את ההודעה על ההחלטה, וזאת במקום תקופה של 30 ימים הקבועה בחוק היום.
בדברי ההסבר נכתב: "הליך קבלת הכרה כנכה צה"ל ע"י משרד הביטחון הוא בירוקרטי ומורכב ולעיתים מתרחש בתקופה עמוסה ורגשית עבור הנפגעים. כחלק מהליך זה, על כל נפגע לפנות בתביעה לקצין התגמולים שבסמכותו להכיר בתובע כנכה צה"ל. 
 
בכל מקרה בו התובע רואה עצמו נפגע מהחלטת קצין התגמולים הוא רשאי לערער לפני ועדת ערעור תוך שלושים ימים בלבד מהיום שבו הגיעה אליו ההודעה על החלטת קצין התגמולים. ועדת הערעורים יכולה להאריך את מועד הערעור בתקופה נוספת שלא תעלה על שלושים יום. בתקופה של שלושים ימים כל תובע צריך להספיק לקבל את החלטת קצין התגמולים, לקבוע תורים לרופאים ולמומחים נוספים, לקבל את חוות דעתם ולגבש ביחד איתם את נוסח הערעור. זאת בנוסף לכך שבקופת החולים הציבורית בישראל זמני ההמתנה לרופאים מסוימים הינם ארוכים מאוד
בעוד שערעור על החלטת קצין התגמולים מתאפשר כיום בתקופה של 30 ימים בלבד, ערעור בפני ועדה רפואית לעררים על החלטת הרופא של הביטוח הלאומי על נכות כללית מתאפשר בתקופה של 60 ימים.
לפיכך מוצע להאריך את התקופה בה ניתן להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים משלושים ימים לשישים ימים, על מנת לפתור מצב לא שוויוני בעליל, הן של התובעים של משרד הביטחון לעומת התובעים של הביטוח הלאומי, והן של תובעים שיכולים לממן לעצמם תורים מהירים ברפואה הפרטית, לעומת תובעים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם. 
מעבר להכרה בנזק שנגרם לנכי צה"ל במהלך שירותם הצבאי, נכי צהל נפצעו תוך כדי מילוי תפקידם, ומחובתנו להקל את התהליך שלהם אל מול אגף השיקום שבמשרד הביטחון ולוודא שהתהליך אנושי ולא מקשה יותר מאשר ההליך אל מול הביטוח הלאומי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    צביקה 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור