קריירה ולימודים

מענקים לעשרות אלפי אנשים, מי הזכאים לפיצויים החדשים?

במסגרת הניצחונות של האופוזיציה, חוק נוסף שאושר בטרומית מעניק פיצוי עסקים קטנים בשל אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי
מערכת ice | 
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיצוי עסקים קטנים בשל אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי, התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת יצחק פינדרוס. 23 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע להקים ועדה ממשלתית לעניין אירועי איבה מתמשכים או מצב חירום כלכלי, שתורשה להכריז על מצבים כאמור לפי נתונים כלכליים של רשות המיסים, ובהתאם להכרזה זו לחייב את המדינה לפצות עסקים קטנים באזורים שנפגעו ממצבים כאמור.
 



בדברי ההסבר נכתב: "מדינת ישראל למודת מצבים ביטחוניים רגישים, וידעה לתת פיצוי לעסקים הפועלים בה בעתות מלחמה. עם זאת, בעת האחרונה, עם תחילת אירועי האיבה בחודשים האחרונים, אנו עדים לתופעה שבה מחד גיסא אין מצב מלחמה, ומאידך גיסה, הרחובות והעסקים מתרוקנים מפעילות".

"בכל אותה תקופה נקלעים בעיקר עסקים קטנים לקשיים עצומים של תזרים ופעילות, מאחר שהתשלומים הקבועים שהם חייבים, הכוללים דמי שכירות, ארנונה, משכורות וכדומה, אינם קטנים, בעוד ההכנסה קטנה באופן דרמטי, ממש כאילו העבירו את העסק למצב כבוי".
"מדינת ישראל, שכלכלתה נשענת על העסקים הקטנים, חייבת לאפשר להם לשרוד ולספק להם פתרונות שיאפשרו להם להסתגל למצב החדש. מדובר בתקופה מוגבלת שבה גם הציבור וגם העסקים זקוקים לזמן המאפשר להם להתאושש ולאושש את הכלכלה."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה