קריירה ולימודים

מהפך בביטוח לאומי: פיצויים חדשים בדרך, מי יהיו הזכאים?

ועדת העבודה והרווחה דנה בהצעת החוק של חה"כ אפרת רייטן-מרום ועוד 12 נוספים על חוק לפיצוי נפגעי אסון אזרחי. רייטן הבהירה שהחוק יעלה גם בניגוד לעמדת משרדי הממשלה: "עשרות חוקים המיועדים לקבוצות ייעודיות ודווקא כעת, כשרוצים ליצור שוויון, הממשלה טוענת לאפליה"
אביחי דלאל | 
כספי סיוע (צילום MSDR NEWS)
ועדת העבודה והרווחה בראשות חה"כ אפרת רייטן-מרום דנה היום (שני) בהצעת החוק של יו"ר הוועדה ועוד 12 חברי כנסת נוספים על חוק לפיצוי נפגעי אסון אזרחי. בהצעת החוק נכתב כי מטרתו של חוק זה להקנות זכאות לסיוע לנפגעי אסונות לאומיים אזרחיים במהירות וביעילות ברגעי משבר. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום טענה כי טרם גובש נוסח מוסכם לחוק בגלל משא ומתן ממושך בין משרדי האוצר, הרווחה והמשפטים.
חה"כ רייטן-מרום אמרה בוועדה: "איננו מוכנים לקבל את עמדתם כי היא עושה עוול לערכי המדינה, לאזרחיה ומחמיצה לחלוטין את מטרת החוק. יש עשרות חוקים המיועדים לקבוצות ייעודיות – ודווקא כעת, כשרוצים ליצור שוויון, הממשלה טוענת לאפליה. מדינות העולם הקימו מנגנוני-פיצוי מצוינים ונדיבים בהרבה מהצעת חברי הכנסת – ובכל זאת האוצר מתעקש". בהמשך, חברת הכנסת איימה כי במידה ומשרד האוצר לא יענה לדרישה של חברי הכנסת שמקדמים את החוק, הוא עדיין יעלה גם בניגוד לעמדת משרדי הממשלה.
 
בדברי ההסבר לחוק שהוגש ליו"ר הכנסת באוגוסט האחרון נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לקבוע מסגרת אשר תאפשר לממשלה להכריז על אירוע אסון לאומי אזרחי ולקבוע מנגנון סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם. מוצע כי השר ימנה גורם מלווה מטעם המדינה לנפגעים ולמשפחותיהם, אשר יהיה בין היתר אמון על הקשר עם גורמי הסיוע לשם מיצוי זכויותיהם של הנפגעים וקרובי המשפחה של הנספים. בנוסף, מסדירה הצעת החוק מנגנון יעיל ומהיר לתשלום דמי סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם אשר זקוקים למזור ולהקלה בתקופת האבל וההתמודדות עם השלכות האסון. הסדרת מנגנון הליווי והפיצוי לנפגעי אסון לאומי אזרחי תבטיח מסגרת מסודרת ואחידה לטיפול בנפגעי אסונות מסוג זה, דבר שזכה בעבר רק לטיפול לאחר האירוע ובאופן נקודתי למשל במסגרת חוק סיוע לנפגעי קריסת הרצפה באולמי ורסאי".
גם היום, אסון ורסאי הוזכר גם הבוקר בדיונים כשחה"כ יצחק פינדרוס אמר: "עברנו את ההליך הזה באסון ורסאי, כאשר הממשלה גוררת רגליים, אבל בסוף הממשלה תמיד משלמת. ההשהיה הזו סתם גורמת עוול לאזרחים. החוקים נועדו לסייע לאזרחים ולא להתעלל בהם".
חה"כ יעקב אשר איים גם כן על האוצר ואמר כי: "באסון מירון הממשלה שיחקה שמונה חודשים עם חוק הפיצויים שהגשתי, ורק כעת הקימו ועדה שתסדיר את כללי הפיצוי. הגיע הזמן שנחוקק הסדרה קבועה לאסון לאומי כדי שהמשפחות לא יישארו ללא מענה. נעביר זאת אתכם או בלעדיכם". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה