השוק

ליברמן קורץ לחרדים: יעביר 22.5 מיליון למשפחות הרוגי מירון

המתווה עליו הסכימו שר האוצר ושר המשפטים קובע כי כל משפחה של מי מהרוגי אסון מירון יקבלו 500 אלף שקל וככל שיחליטו לתבוע את המדינה, יקוזז סכום זה מהסכומים שבית המשפט יחליט עליו
ניצן כהן |  7
אביגדור ליברמן, שר האוצר (צילום Yonatan Sindel/Flash90 edit ice)
אז הנה זה קורה, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער החליטו לפצות את משפחות הרוגי אסון מירון כך שכל משפחה תקבל פיצוי של 500 אלף שקל מהמדינה אבל ככל שיחליטו לתבוע את המדינה, יקוזז הסכום הזה מכל סכום עליו יחליט בית המשפט.
יש לציין כי אסון מירון התרחש למרות שבאותם הימים חלו מגבלות תנועה על הציבור, מגבלות התקהלות. למרות זאת ובנסיבות שמבררות בימים האלה על ידי ועדת חקירה ממלכתית, החליטו בכל זאת להגיע להר מירון המוני אדם ולהתקהל בניגוד להוראות שפורסמו. ההתקהלות גרמה לאסון במסגרתו נהרגו 45 בני אדם.
 
היום, כאמור, החליטו שרי האוצר והמשפטים לפצות את ההרוגים ב-500 אלף שקל. המתווה יובא לאישור הממשלה. ההצעה גובשה על ידי מנכ״ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים. 
שר האוצר אביגדור ליברמן: ״האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא״.
שר המשפטים גדעון סער: ״האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות״.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מעניין באמת
    מעניין באמת 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הוחלט על פיצוי, וכן האפשרות לתבוע נותרת על כנה? יש לחסום את האפשרות לתבוע את המדינה כאשר מדובר בפיצוי יזום. המדינה שלנו החלה לחלק כספים לפי ערכים סנטימנטאליים? הגיע הזמן לנהל את המדינה הזו במספרים, בנתונים די עם הסולידריות הזו כבר. מדובר בכספי מסים שמחולקים באופן לא שיוויוני. הכל נגמר כשמפסיקים לחשב, ומתחילים להרגיש. למה אנשים לא יוצאים לרחובות? כל דבר קטן כזה גורם לעוד חור בתקציב, לעוד חסך במקום אחר וכו'... ניתן לעשות עם הכספים הללו דברים הרבה יותר מעניינים ומועילים....
    סגור
  • 6.
    שיפצה את הרוגי הקורונה שמתו ממדיניות האצר
    רמי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועדיין מייתים
    סגור
  • 5.
    הציבור פעל בדיוק לפי ההוראות
    שוטר בכיר 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הכתבה הנבזית אומרת שהיא תקרא לו בניגוד להוראות אנשים פעלו בדיוק על פי הוראות המשטרה וכל התקנות שהיו בשטח מי שאשם זה הממשלה והגורמים לא אנשים ותפסיקו להשתלח בחרדים בצורה אנטישמית כל הזמן
    סגור
  • 4.
    אך יעביר במריצות המריצות טפוסות באנשים
    אזרח 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ניתן להעביר כי זה טפוס . שיעבור לחמאס יותר קל
    סגור
  • 3.
    המדינה השתגע
    . 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המדינה השתגע
    סגור
  • 2.
    כזה כותרת מגעילה הרבה זמן לא ראיתי
    יוני 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל !!!! זה כסף שניתן לאנשים שבאמת זקוקים!!!
    סגור
  • 1.
    קריצה?
    גו 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה קריצה מטומטמים אנשים שם נהרגו זה המינימום שאפשר לתת כתבה של אדיוטים
    סגור