כסף וצרכנות

בוגרי 'אגוז' מחכים לעזרה: קמפיין גיוס תרומות חדש נפתח

עמותת אגוז הסיירת הצפונית במהלך מרגש לטובת כלל צוותי אגוז בסדיר ובמילואים שהשתתפו ומשתתפים במלחמת ׳חרבות הברזל׳. "הבנו כי יש צורך במעגל תמיכה מקיף - ברמה פרטנית, צוותית ומשפחתית ולא רק לאלו שנפצעו, אלא לכולם"
מערכת ice | 
כוחות צה"ל בעזה (צילום דובר צה"ל)
מאז ה-7 באוקטובר 2023, ישראלים כה רבים התגייסו, כאשר לא הייתה שאלה. מעל 4,000 לוחמים בסדיר ובמילואים נקראו לדגל ועזבו את הבית האישי שלהם, השאירו משפחות, חברים ואהובות כדי להגן על הבית של כולנו.
יותר מ-500 לוחמים מהיחידה, בסדיר, קבע ומילואים, נפצעו במהלך שירותם, כ-300 מתוכם רק במהלך קרבות "חרבות ברזל". זהו רק מספר הנפגעים המוכרים רשמית. כשמדובר בלעמוד בחזית, באיום ממשי על החיים, המציאות הוכיחה שפגיעה עלולה, לעיתים, להיות גם בלתי נראית.
 
יחידת אגוז נמצאת בחזית כבר מעל לחצי שנה. המלחמה עדיין ממשיכה.
מרבית לוחמי המילואים חזרו להפוגה מהקרבות. אבל להשתלב בחזרה בתוך המציאות החדשה, זה אתגר שיכול להיות פיזי, למי שנפצע, וגם נפשי. במאבק לחזור בחזרה למסלול החיים, חלקם נושאים צלקות נראות לעין, אך הצלקות הנפשיות, אלו שלעיתים קשות יותר לרפא, דורשות תשומת לב, תמיכה והבנה מיוחדת.
זה בדיוק המקום של עמותת אגוז הסיירת הצפונית. העמותה שמה לה למטרה להוות בית חם ותומך לכל בוגרי היחידה, לזהות את אלו שזקוקים לעזרה, להבין את צרכיהם הייחודיים ולהעניק להם את התמיכה הדרושה. לכלל צוותי אגוז בסדיר ובמילואים שהשתתפו ומשתתפים במלחמת ׳חרבות הברזל׳. "הבנו כי יש צורך במעגל תמיכה מקיף - ברמה פרטנית, צוותית ומשפחתית ולא רק לאלו שנפצעו, אלא לכולם".
עוד הוסבר: "אנו מאמינים, שכל צוות שהשתתף בקרבות, זקוק לתהליך עיבוד משותף יחד. במסעות אלו, נוציא את כל הצוותים ל-3 ימים של תהליכי עיבוד חוויה, טיפול, שיתוף כצוות ועבודה משותפת למניעת פוסט טראומה עתידית וסיוע ללוחמים לטיפולי המשך. חלק מהצוותים- יעברו תהליך ארוך ומשמעותי יותר להתמודדות עם אובדן וטראומה".
העמותה מספקת ללוחמים ולבוגרים מלגות לימוד במהלך השיקום ולאחריו, ותומכת במימון טיפולים פרטיים וקבוצתיים. כל תהליך הטיפול והשיקום נעשה בשיתוף גורמי צבא ורפואה. "אנו מסייעים לפצועים שנפצעו פיזית ולמי שמתמודד עם טראומה ופוסט טראומה. מרגע הגעתם לבית החולים או מרגע זיהוי המצוקה, ובהמשך החיים, גם לאחר השחרור. התמיכה בתקופת ההחלמה והשיקום כוללת מגורים משותפים בדירות העמותה במרכז ת״א, שנשכרו במיוחד עבור לוחמים שנפצעו וגרים רחוק מבתי החולים ומרכזי השיקום. על מנת שיהיו בקרבה אליהם, יגורו יחד ויעבדו את הפציעה שלהם יחד". בזמן השיקום, הלוחמים מקבלים מעטפת מלאה (קורסי לימודים, תעסוקה, מנוי לחדר כושר ועוד) על מנת לשמור על מסגרת יציבה גם בזמן השיקום.
תמיכה מלאה
פעילות העמותה למען כלל הלוחמים: תכנית גלישה ושיט בליווי מטפלים, מלגות לימודים, מסעות עיבוד לחימה בחו״ל, פרויקט ׳אח גדול׳- הצמדת פצוע וותיק לפצועים צעירים (אגוזניק למען אגוזניק), הכוונה לייעוץ משפטי, כלכלי, רפואי ובירוקרטי וקהילת בוגרים.
כעת, בשעה שבה הצורך גדול יותר מתמיד, זה הזמן לגייס כוחות ולתת את המענה החם והחזק לאלו שנלחמו עבורנו. העזרה שלך יכולה לעשות את ההבדל - לתמוך, לרפא, לבנות מחדש. "זה הזמן להראות ללוחמים שלנו שאנו לא נותרים אדישים למסירותם ולהקרבה שלהם. זה הזמן לחזק אותם, ברמה הפיזית והנפשית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה