כסף וצרכנות

"הישראלים מחפשים פתרונות פרקטיים, לא רק מותגים נוצצים" I ריאיון

במציאות של יוקר מחיה, חוסר יציבות ביטחונית ושינויים בצריכה,  שוק מוצרי החשמל והטכנולוגיה בישראל נדרש להסתגל. עמנואל ורולקאר, מנכ"ל רונלייט, מסביר איך בוחרים מותגים רלוונטיים, מה הצרכן באמת מחפש, ואיזה מוצר עשוי להפוך לדבר הבא בכל בית

ענת סימן טוב | 
עמנואל ורולקאר מנכ"ל רונלייט (צילום יחצ)
בשוק המקומי שנמצא תחת השפעה מתמשכת של יוקר מחיה, מצב ביטחוני לא יציב ושינויים בהרגלי הצריכה, חברות בתחום מוצרי החשמל והטכנולוגיה נדרשות לחשוב מחדש על מה באמת חשוב לצרכן. בריאיון עם עמנואל ורולקאר, מנכ"ל רונלייט טכנולוגיות, הוא מתאר איך נראית בחירת מותגים לשוק הישראלי, מה הטרנדים שמתחזקים, למה לדעתו לא חייבים לרדוף אחרי מותגים נוצצים, ומה צפוי להיות המוצר הבא שישנה את שגרת התחזוקה הביתית.
איך אתם בוחרים אילו מותגים להביא לישראל?
"אנחנו מסתכלים על שלושה דברים עיקריים: האם יש כאן חדשנות אמיתית, האם המותג נותן ערך מוסף לצרכן המקומי, והאם אנחנו יכולים לבנות סביבו חוויית שירות מלאה. זה אומר לא רק למכור מוצר אלא לדאוג למעבדה, תיקונים, תמיכה, נראות בנקודות המכירה, ממש אקו־סיסטם שלם שמספק מענה לאורך זמן".
איך מתמודדים עם שוק קטן ותחרותי?
"נכון שהשוק קטן, אבל הוא גם מתקדם ודורשני. זה מאלץ אותנו להיות קרובים לשטח, להבין את הלקוח ולזהות מגמות מוקדם. היתרון שלנו הוא שאנחנו מנהלים את המותגים כמו שצריך. מהיבוא והשיווק ועד השירות והתמיכה, הכל באחריותנו, בלי תלות בגורמים חיצוניים".
אתם חברה של מותגים או של פתרונות?
"בעיניי אנחנו קודם כל מספקים פתרונות. המותג הוא רק האמצעי. הלקוח מחפש פתרון שיעזור לו לנהל את הבית בצורה חכמה, יעילה ונקייה יותר. אם המותג לא מספק את זה  זה לא משנה כמה הוא מוכר".
אילו טרנדים עיקריים אתם מזהים כרגע?
"אנחנו רואים התחזקות של תחום ה־wellness at home. כלומר, מוצרים שמשלבים טכנולוגיה עם נוחות ובריאות  לא רק גאדג'טים אלא כאלה שמשתלבים בשגרת החיים בבית. לדוגמה, הליכונים מתקפלים (Walking Pads) שתופסים תאוצה כי הם מאפשרים לאנשים להכניס פעילות גופנית יומיומית הביתה, בצורה נגישה, בלי להכביד. מצד אחד יש האטה בקנייה של מוצרים יוקרתיים מאוד, אבל מצד שני יש עלייה ברורה בביקוש למוצרים שימושיים וקומפקטיים, שמקלים על החיים בבית".
מה הישראלים מחפשים יותר חדשנות או מחיר?
"שניהם. הצרכן הישראלי אוהב טכנולוגיה, אבל הוא גם מחושב מאוד. אם הוא מבין שהמכשיר חוסך לו זמן, מים או כסף  הוא ישקול להשקיע בו. הוא פתוח, אבל גם בודק מה התמורה".
האם רואים השפעה של יוקר המחיה או המצב הביטחוני?
"יש השפעה ברורה. אנשים יותר בבית, שוקלים כל רכישה, אבל דווקא בגלל זה מחפשים להשקיע במה שישפר את איכות החיים בבית. לא במותרות, אלא במה שישרת אותם באמת. אנחנו רואים את זה ברמת הביקושים למוצרים שמקלים על שגרת החיים".
הישראלים נאמנים למותג או מחפשים עסקה משתלמת?
הם בהחלט פתוחים להתנסות, אבל ברגע שמוצר מוכיח את עצמו,  מבחינת תוצאה ושירות הם נשארים נאמנים. כאן בדיוק היתרון שלנו כחברה שמפעילה שירות עצמאי, לא תלוי באף אחד אחר".
מה לדעתך המוצר הבא אחרי השואבים השוטפים?
"המגמה הבאה היא מעבר למכשירים אוטונומיים שדורשים פחות התערבות. זה יכול להיות מכונת כביסה חכמה, רובוט לניקוי חלונות, או מערכות שמבצעות תחזוקה שוטפת לבד. כבר היום אנחנו רואים את זה בשואבים מתקדמים של ECOVACS או Narwal, עם רולר שטיפה חדשני שמדמה ניקוי ידני. המטרה היא להפוך את התחזוקה הביתית לקלה, שקטה ויעילה יותר".
איזה מותג מחזיק בפוטנציאל הכי גדול לדעתך?
"ECOVACS מובילה את הקטגוריה מבחינת חדשנות והשקעה בטכנולוגיה. Narwal מביאה פתרונות קצת שונים, עם גישה מעניינת לשוק. Kuvings מתמקדת בתחום הבריאות והתזונה. כל אחד מהם עונה לצורך אחר בצרכנות הישראלית".
 
איך אתם מתכוננים לחגים?
"אנחנו נערכים מראש. גם במבצעים, גם בקמפיינים דיגיטליים, וגם בשיתופי פעולה עם רשתות חשמל ומשפיענים. הרעיון הוא לייצר נוכחות בכל מקום שהלקוח פוגש אותנו – אונליין, בחנויות או ברשתות החברתיות".
מה המוצר הכי מבוקש השנה?
"השואבים השוטפים ממשיכים להוביל, אבל יש עניין הולך וגדל גם במסחטות של Kuvings ובאביזרי Smart Home של Govee. הצרכנים מחפשים מוצרים חכמים ויעילים, והתחום הזה רק מתרחב".
איך נראית החלוקה בין אונליין לחנויות?
"הצרכן הישראלי קונה בשני הערוצים. באונליין הוא בודק מחירים ונוחות, אבל הרבה מהמכירות עדיין מתבצעות בחנויות הפיזיות, בעיקר במוצרים פרימיום. בגלל החשיבות של הדגמה והסבר אישי".
עד כמה המצב הביטחוני והמלחמה משפיעים על השוק?
"ישנה השפעה. אנשים מבלים יותר בבית וזה מתורגם לביקוש למוצרים לבית. במקביל, אנחנו עושים מאמצים לשמור על מחירים נגישים, גם בשיתוף פעולה עם הספקים, כדי לא להכביד על הצרכן".
איך מצליחים לשמור על מחירים תחרותיים?
"באמצעות ניהול יעיל של שרשרת האספקה, מו"מ קשוח עם יצרנים, והשקעה בשירות מקומי שמונע עלויות מיותרות. הכל מחושב כדי שהלקוח יקבל תמורה אמיתית בלי לשלם מעבר לנדרש".
מה צפוי בשנה הקרובה?
השקות של רובוטים מתקדמים עם תחזוקה עצמית מלאה, מסחטות אוטומטיות, ומוצרים חכמים נוספים בתחום הניקיון והבריאות. אנחנו עוקבים אחרי הצרכים ומנסים להביא פתרונות שממש משתלבים בשגרת החיים הישראלית.
ישנה כוונה להיכנס לקטגוריות חדשות?
"אנחנו כל הזמן בוחנים את זה. השאלה היא תמיד אם יש כאן ערך אמיתי לצרכן הישראלי, והאם נוכל לתמוך בזה גם בטווח הארוך מבחינת שירות ואחריות".
איך אתם מתמודדים עם התחרות מול אתרים כמו אמזון ואלי אקספרס?
"היתרון שלנו הוא בלוקליזציה ובשירות. לקוח שקונה דרכנו יודע שיש לו כתובת, שיש למי לפנות אם משהו קורה. מוצר זול בלי שירות יכול להפוך מהר מאוד להוצאה כפולה כשהוא מתקלקל ואין מי שיתקן".

WALKINGPAD. קרדיט: יח"צ
 
ולסיום, איפה אתה רואה את רונלייט בעוד חמש שנים?
"אני רואה את רונלייט כחברה שמובילה את תחום הבית החכם ואיכות החיים הביתית בישראל. עם סל פתרונות רחב יותר, שירות שמציב סטנדרט חדש, והבנה עמוקה של מה חשוב לצרכן הישראלי לא גאדג'טיות מיותרת, אלא פתרונות אמיתיים לחיים נוחים, חכמים ובריאים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה