כסף וצרכנות
מנכ"ל סופרגז פאוור: "בלוני הגז וגז הבישול לעולם לא יעלמו"
בשיחה פתוחה צולל מנכ"ל סופרגז פאוור, דניאל ספיר, אל ליבת מהפכת החשמל: מאתגרי הרגולציה ועד הצלחת המעבר של הצרכנים. הוא חושף פיתוח חדשני שמבטל את "כאב" מיכלי הגז, מסביר על החיסכון בסינרגיה שבין גז לחשמל, ומעביר מסר קריטי בנושא הבטיחות.
בשיחה פתוחה עם דניאל ספיר, מנכ"ל סופרגז פאוור, אנו צוללים אל תוך ליבת מהפכת החשמל בישראל, בוחנים את אתגרי הרגולציה, מודדים את הצלחת המעבר של הצרכנים, ומגלים פיתוח חדשני שמבטל את "כאב" מיכלי הגז. ספיר מדבר על חסכונות משמעותיים, החיבור הסינרגטי בין גז לחשמל, וכן מסר חשוב בנוגע לבטיחות.
מהפכת החשמל. היא עובדת כמו שציפיתם?
"כן, היא בהיבט הצרכני עובדת בצורה נהדרת. אין עוד תחום בכלכלה הישראלית, ואני אומר את זה ברמה קטגורית, שמחיר לצרכן הוזל בשנים האחרונות ולא התייקר. כל יום מכה באזרח הישראלי התייקרות מסוג אחר בתחבורה, בבינוי, במזון, בתקשורת, כל תחום שתבחרי הולך ומתייקר. והנה המקום היחידי שבו יש בשורה צרכנית שהוזלה בתעריפי החשמל, וזה מתקיים במגזר הזה. ולשמחתי, אנחנו החברה שמובילה את האירוע הזה בצורה מאוד חזקה וטובה. צרכן ישראלי נבון שמחפש להוזיל את עלויות החשמל שלו, יכול לקבל גם הנחה יפה, וגם חשמל שהוא אותו חשמל. אם היה לך חשבון של 1,000 שקל בחברת חשמל, אתה תוכל לחסוך אצלנו בין 6.5% ל-21%, תלוי במאפייני השימוש שלך. שזה נהדר".
"כן, היא בהיבט הצרכני עובדת בצורה נהדרת. אין עוד תחום בכלכלה הישראלית, ואני אומר את זה ברמה קטגורית, שמחיר לצרכן הוזל בשנים האחרונות ולא התייקר. כל יום מכה באזרח הישראלי התייקרות מסוג אחר בתחבורה, בבינוי, במזון, בתקשורת, כל תחום שתבחרי הולך ומתייקר. והנה המקום היחידי שבו יש בשורה צרכנית שהוזלה בתעריפי החשמל, וזה מתקיים במגזר הזה. ולשמחתי, אנחנו החברה שמובילה את האירוע הזה בצורה מאוד חזקה וטובה. צרכן ישראלי נבון שמחפש להוזיל את עלויות החשמל שלו, יכול לקבל גם הנחה יפה, וגם חשמל שהוא אותו חשמל. אם היה לך חשבון של 1,000 שקל בחברת חשמל, אתה תוכל לחסוך אצלנו בין 6.5% ל-21%, תלוי במאפייני השימוש שלך. שזה נהדר".
כמה באמת עברו?
"לפי נתוני משרד האנרגיה, מעל ל-300,000 משקי בית, שזה בערך 10% ממשקי הבית, עברו לפתרון הזה. מה שיפה הוא שאת השירות (תקלות, בעיות רשת) הם עדיין מקבלים מחברת החשמל, ורק את התשלום וההבנה של החשבונית מקבלים מספק החשמל. זה אותו חשמל ואותו שירות, רק שזה עולה להם יותר זול".
"לפי נתוני משרד האנרגיה, מעל ל-300,000 משקי בית, שזה בערך 10% ממשקי הבית, עברו לפתרון הזה. מה שיפה הוא שאת השירות (תקלות, בעיות רשת) הם עדיין מקבלים מחברת החשמל, ורק את התשלום וההבנה של החשבונית מקבלים מספק החשמל. זה אותו חשמל ואותו שירות, רק שזה עולה להם יותר זול".
האם זו הייתה הציפייה לכמות שעברה?
"אפשר לחלק את התקופה לשני חלקים: עד ה-1.1.25 ומאז. עד ה-1.1.25 הצטרפו לקוחות בקצב מאוד מאוד מהיר. לצערי, ב-1.1.25, הרגולציה ייקרה את תעריף החשמל שאני קונה כספק. כתוצאה מכך, ההנחה ירדה – אצלי מ-7.5% ל-6.5% ואצל המתחרים משבע לשש. אין ספק שהרגולציה קצת עצרה את קצב ההצטרפות, בכך שהיא ייקרה את העלות למספקים, מה שאילץ אותנו להוריד את גובה ההנחה."
"אפשר לחלק את התקופה לשני חלקים: עד ה-1.1.25 ומאז. עד ה-1.1.25 הצטרפו לקוחות בקצב מאוד מאוד מהיר. לצערי, ב-1.1.25, הרגולציה ייקרה את תעריף החשמל שאני קונה כספק. כתוצאה מכך, ההנחה ירדה – אצלי מ-7.5% ל-6.5% ואצל המתחרים משבע לשש. אין ספק שהרגולציה קצת עצרה את קצב ההצטרפות, בכך שהיא ייקרה את העלות למספקים, מה שאילץ אותנו להוריד את גובה ההנחה."
האם אתה מרגיש שהצרכנים מודעים לרפורמה בחשמל?
"רמת המודעות היא גבוהה יחסית. בעולם, לקח 3-4 שנים להגיע לנתחי שוק של 40-50%, ולנו יש עוד שנתיים-שלוש להגיע לשם. הופתעתי שהעם היהודי הרגיש מחיר לא עבר כולו, אבל החסמים ברובם נפתרו. יש עוד הרבה עבודה, ואנחנו פה כדי לעשות אותה, ובלבד שהרגולציה לא תהרוג אותנו."
"רמת המודעות היא גבוהה יחסית. בעולם, לקח 3-4 שנים להגיע לנתחי שוק של 40-50%, ולנו יש עוד שנתיים-שלוש להגיע לשם. הופתעתי שהעם היהודי הרגיש מחיר לא עבר כולו, אבל החסמים ברובם נפתרו. יש עוד הרבה עבודה, ואנחנו פה כדי לעשות אותה, ובלבד שהרגולציה לא תהרוג אותנו."
מה צפוי ב-1.1.2026? המחירים אמורים לעלות?
"צפויה התייקרות, אבל אנחנו לא יודעים של כמה".
"צפויה התייקרות, אבל אנחנו לא יודעים של כמה".
איפה תהיו ממומקמים אחרי העלייה?
"אנחנו ממשיכים להיות החברה הכי זולה בין כל השחקניות. אנו קונים חשמל זול, בעיקר מעולמות השמש (חשמל ירוק) וקצת מעולם האגירה – טכניקה שבה מטעינים סוללות כשהחשמל זול ופורקים אותן כשהחשמל יקר. עד היום עברנו את ה-7.5 מיליארד שקל חשמל שקנינו לטובת לקוחותינו."
"אנחנו ממשיכים להיות החברה הכי זולה בין כל השחקניות. אנו קונים חשמל זול, בעיקר מעולמות השמש (חשמל ירוק) וקצת מעולם האגירה – טכניקה שבה מטעינים סוללות כשהחשמל זול ופורקים אותן כשהחשמל יקר. עד היום עברנו את ה-7.5 מיליארד שקל חשמל שקנינו לטובת לקוחותינו."
איך מתמודדים עם לקוחות פסיבים שחושבים שהפרוצדורה מאיימת, והחיסכון (כמו 50 שקל בחודש) הוא מינורי?
"המעבר הוא מאוד מאוד קל וחלק. אם יש לך מונה חכם, זה ממש קל. אם יש מונה 'טיפש', זה מצריך לצלם את המונה בשביל קריאה ראשונה. זה הכול. 50 שקל בחודש זה 600 שקל בשנה. זה אולי לא יגרום לך לקנות מרצדס, אבל זה 600 שקל שהולכים לטמיון. אנשים משקיעים אנרגיה בלהוזיל את חבילת הסלולר בשקל וחצי, וכאן אפשר לחסוך 600 שקל בשנה כמשתמש קטן. צריך להשקיע 'קצת אנרגיה'. אם אין לך את האנרגיה או אתה אדיש, אז הרפורמה לא מתאימה לך. אבל, 'המלך הוא עירום' – צרכן חכם ישקיע את האנרגיה בשביל לקנות יותר בזול."
"המעבר הוא מאוד מאוד קל וחלק. אם יש לך מונה חכם, זה ממש קל. אם יש מונה 'טיפש', זה מצריך לצלם את המונה בשביל קריאה ראשונה. זה הכול. 50 שקל בחודש זה 600 שקל בשנה. זה אולי לא יגרום לך לקנות מרצדס, אבל זה 600 שקל שהולכים לטמיון. אנשים משקיעים אנרגיה בלהוזיל את חבילת הסלולר בשקל וחצי, וכאן אפשר לחסוך 600 שקל בשנה כמשתמש קטן. צריך להשקיע 'קצת אנרגיה'. אם אין לך את האנרגיה או אתה אדיש, אז הרפורמה לא מתאימה לך. אבל, 'המלך הוא עירום' – צרכן חכם ישקיע את האנרגיה בשביל לקנות יותר בזול."
איך זה משתלב עם הגז? יש לכם הנחות משולבות?
"זה עובד נהדר עם הגז. זה לא ממש 'מתחבר' בבנדלים כמו בשוק התקשורת, אבל אנחנו נותנים ללקוחות הגז שלנו הנחה נוספת בחשמל. חשבונות הגז נמוכים במיוחד, כך שאתה יכול להיות לקוח גז שמשלם 30-50 שקל בחודשיים, ולקבל הנחה של 600 שקל בשנה בחשמל. אתה מקבל את ההנחה במוצר השני. אנחנו מאפשרים גם לוועדי בית לחסוך הרבה יותר מאשר בחשבונות הגז שלהם."
"זה עובד נהדר עם הגז. זה לא ממש 'מתחבר' בבנדלים כמו בשוק התקשורת, אבל אנחנו נותנים ללקוחות הגז שלנו הנחה נוספת בחשמל. חשבונות הגז נמוכים במיוחד, כך שאתה יכול להיות לקוח גז שמשלם 30-50 שקל בחודשיים, ולקבל הנחה של 600 שקל בשנה בחשמל. אתה מקבל את ההנחה במוצר השני. אנחנו מאפשרים גם לוועדי בית לחסוך הרבה יותר מאשר בחשבונות הגז שלהם."
למה חזרתם למותג סופרגז?
"חזרנו לסופרגז משתי סיבות. הראשונה: רצינו להחזיר את הגז למרכז.'. 90% מהעובדים בחברה מתעסקים בגז, והיה חשוב לנו להגדיל את המיקוד בו. שנית, הלקוחות מכירים ואוהבים את סופרגז הרבה יותר מאשר את השם הקודם. לא ממשיכים לזרוק כסף ולשכנע אותם כשנכסיות המותג המקורי חזקה כל כך. לכן חזרנו למותג נהדר של מעל 70 שנה".
"חזרנו לסופרגז משתי סיבות. הראשונה: רצינו להחזיר את הגז למרכז.'. 90% מהעובדים בחברה מתעסקים בגז, והיה חשוב לנו להגדיל את המיקוד בו. שנית, הלקוחות מכירים ואוהבים את סופרגז הרבה יותר מאשר את השם הקודם. לא ממשיכים לזרוק כסף ולשכנע אותם כשנכסיות המותג המקורי חזקה כל כך. לכן חזרנו למותג נהדר של מעל 70 שנה".
הסוף לבלוני גז?
"זה מדהים. ריכזנו את כל היצירתיות שלנו כדי לפתור כאב ללקוחות המיכלים (מיכלי גז פרטיים), שהם סגמנט שונה מהצוברים. הכאב מתחלק לארבעה חלקים: הגז נגמר תמיד בזמן השימוש (באמצע בישול או מקלחת). צעקה לאחד מבני הבית שיחליף למיכל השני. צורך להזמין גז חדש כדי שלא ייגמר גם המיכל השני. הגז סגור כשהוא חוזר הביתה (כי זה לא נוח). פתרנו את האירוע הזה והפכנו את הלקוח ללקוח מונה . במקום לשלם על מכל גדול מראש (פריפייד), הוא משלם דמי שימוש ופר צריכה. המערכת, המחוברת לסוג של מודם, משדרת לנו את הצריכות, ואנחנו מחליפים לו את המיכלים לפני שנגמרים לו. הוא לא צריך יותר להזמין גז, הוא לא נתקע באמצע הבישול, וכל ארבעת הכאבים נגמרים. זו שיטה פרימיטיבית שכל שיטה אחרת היא פרימיטיבית, וכבר בשבוע הראשון יש מאות פניות ועשרות מתחברים."
"זה מדהים. ריכזנו את כל היצירתיות שלנו כדי לפתור כאב ללקוחות המיכלים (מיכלי גז פרטיים), שהם סגמנט שונה מהצוברים. הכאב מתחלק לארבעה חלקים: הגז נגמר תמיד בזמן השימוש (באמצע בישול או מקלחת). צעקה לאחד מבני הבית שיחליף למיכל השני. צורך להזמין גז חדש כדי שלא ייגמר גם המיכל השני. הגז סגור כשהוא חוזר הביתה (כי זה לא נוח). פתרנו את האירוע הזה והפכנו את הלקוח ללקוח מונה . במקום לשלם על מכל גדול מראש (פריפייד), הוא משלם דמי שימוש ופר צריכה. המערכת, המחוברת לסוג של מודם, משדרת לנו את הצריכות, ואנחנו מחליפים לו את המיכלים לפני שנגמרים לו. הוא לא צריך יותר להזמין גז, הוא לא נתקע באמצע הבישול, וכל ארבעת הכאבים נגמרים. זו שיטה פרימיטיבית שכל שיטה אחרת היא פרימיטיבית, וכבר בשבוע הראשון יש מאות פניות ועשרות מתחברים."
האם הבלונים יעלמו לגמרי?
"לא, אל תטעי. לא הבלונים ולא גז הבישול לעולם לא יעלמו. הגז הוא אנרגיה נוחה, אמינה וטובה. אין דרך יעילה אחרת להגיע לבתים מרוחקים מאשר עם מיכלים, ופריסת תשתית גז לכל הארץ אינה יעילה. רוב לקוחות המיכלים מחליפים מכל פעם בחודשיים-שלושה. אני גם לא רואה שהגז עצמו יעלם, רוב הלקוחות ימשיכו לבשל על גז, וזה גם יוצר אוכל בטעם אחר ויש דברים שאי אפשר לבשל על חשמל, כמו חציל."
"לא, אל תטעי. לא הבלונים ולא גז הבישול לעולם לא יעלמו. הגז הוא אנרגיה נוחה, אמינה וטובה. אין דרך יעילה אחרת להגיע לבתים מרוחקים מאשר עם מיכלים, ופריסת תשתית גז לכל הארץ אינה יעילה. רוב לקוחות המיכלים מחליפים מכל פעם בחודשיים-שלושה. אני גם לא רואה שהגז עצמו יעלם, רוב הלקוחות ימשיכו לבשל על גז, וזה גם יוצר אוכל בטעם אחר ויש דברים שאי אפשר לבשל על חשמל, כמו חציל."
אתה אומר שאם יש אופציה להשתמש בגז (חימום מים, בישול) עדיף, זה יותר חיסכוני?
"חד משמעית, חשמל יקר מגז. לעשות מקלחת עם גז תעלה לך שקל, ועם חשמל – 2.5 שקל (הפער הוא כמעט פי שלושה לטובת הגז). גז גם יותר חיסכוני וגם המוצרים שלו יותר זולים, למשל, כיריים גז עולים רבע מכיריים חשמליות. חשוב לזכור: החשמל הולך ומתייקר ונוצר בו חוסר בכל העולם, וגז תמיד ייכנס ברווח הזה. האיזון הוא לדעת אילו מוצרים להשאיר כגז ואילו להשאיר חשמליים. אם את עוברת לחשמל בחימום מים, את מייקרת לעצמך את כלל ההוצאות בצורה מכובדת".
"חד משמעית, חשמל יקר מגז. לעשות מקלחת עם גז תעלה לך שקל, ועם חשמל – 2.5 שקל (הפער הוא כמעט פי שלושה לטובת הגז). גז גם יותר חיסכוני וגם המוצרים שלו יותר זולים, למשל, כיריים גז עולים רבע מכיריים חשמליות. חשוב לזכור: החשמל הולך ומתייקר ונוצר בו חוסר בכל העולם, וגז תמיד ייכנס ברווח הזה. האיזון הוא לדעת אילו מוצרים להשאיר כגז ואילו להשאיר חשמליים. אם את עוברת לחשמל בחימום מים, את מייקרת לעצמך את כלל ההוצאות בצורה מכובדת".
עוד ב-
מסר חשוב על בטיחות?
"אני מנצל את הפלטפורמה להזהיר ולומר שצריך תמיד לעבוד עם ספקים מורשים ורציניים ומוסמכים כי מדובר באירוע שאסור לשחק איתו. סופרגז גאה בכך שהיא לא מתפשרת על נושא האמינות והבטיחות. אנו עושים בדיקה לכל הלקוחות שלנו פעם בחמש שנים בלי עלות בודקים גומי, מחליפים, מתקנים תקלות. לא להתפשר על האמינות והבטיחות. זה מסר מאוד חשוב בעולם האנרגיה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



