כסף וצרכנות

למרות הלחימה בעזה: דירוג האשראי של ישראל נותר ברמה של -AA

חברת הדירוג S&P שבה ואישרה את דירוג האשראי של מדינת ישראל בצל הסבב האלים מול עזה וגם מגפת הקורונה. שיעור החוב הממשלתי נטו עתיד לעלות בשנים הבאות מרמה של 71% לרמה של כ-76% מהתוצר
מערכת ice | 
כלכלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
קורונה? סבב לחימה בעזה? חברת הדירוג S&P שבה ואישרה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של -AA, כאשר תחזית הדירוג נותרה "יציבה", כאשר ב-S&P מעריכים ששיעור החוב הממשלתי נטו יעלה בשנים הבאות מרמה של 71% לרמה של כ-76% מהתוצר.
בהודעה שהוציאה, S&P התייחסה גם להסלמה במצב הביטחוני בחודש החולף, והנחת הבסיס לדירוג הגבוה לעת עתה היא כי הפסקת אש היא מחייבת המציאות, כפי שקרה גם בסבבים בעבר. "גם התלקחויות קודמות בין ישראל לחמאס היו קצרת-מועד יחסית, ולא הייתה להם השפעה מתמשכת על כלכלת ישראל", ציינו ב-S&P, יחד עם זאת ציינו כי המתח בחברה הישראלית עשוי להשפיע.
בנוגע למשבר הפוליטי בישראל בהיעדר תקציב ממשלה בשנתיים האחרונות ולמעשה גם ללא ממשלה מתפקדת, ב-S&P ציינו את חוסר הוודאות לאור מערכות בחירות חוזרות ונשנות בשנתיים האחרונות, אך לדעתם: "גם זה לא השפיע באופן מהותי על הכלכלה".
במקביל מבצע החיסונים ותרומתו להתאוששות המשק ממשבר הקורונה גם כן זכה לציון. מנגד, לגבי שנת 2021, החברה חוזה התאוששות בקצב מהיר של המשק עם צמיחת תוצר של כ-5%, וזאת תחת הנחה כי המתיחות הביטחונית תרד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה