כסף וצרכנות

טסלה בטוחה מספיק? כך נראים מבחני הריסוק שלה

ענקית הרכב האוטונומי פרסמה סרטון המדגים את מבחן הריסוק של דגם 3 וכיצד הוא מגיב לתאונה צדדית עם טנדר. בעלי הרכבים טענו: "רכבי טסלה מציעים את ההסתברות הנמוכה ביותר לפציעה", "לפורד יש את החוצפה לגבות מהבעלים מאות דולרים בשנה עבור עדכוני תוכנה"
כפיר אדר |  1
טסלה (צילום unsplash)
האם טסלה בטוחה מספיק?  וידאו ששיגרה חברת הענק של אילון מאסק ליוטיוב הספיקה לצבור בתוך פחות מ-48 שעות מיליוני צפיות, כאשר בסרטון המדובר נראות הבדיקות במבחן הריסוק של הרכב מדגם 3.
טסלה מסרה: "על ידי איסוף נתונים ממיליוני הרכבים בצי שלנו ושכפול תרחישי התרסקות בעולם האמיתי, אנו יכולים להנדס כמה מהרכבים הבטוחים ביותר בכביש. הצטרפו למהנדסים שלנו במעבדת התרסקות של טסלה כדי לראות כיצד רכבינו משיגים ציוני בטיחות מובילים ברחבי העולם".
בין היתר, הסרטון הראה כיצד נראית פגיעה צדדית של טנדר ברכב ומה הנזק שנגרם לנהג ולרכב בעקבות התאונה. על פי הממצאים, מערכות כריות האוויר הגיבו היטב והרכב אמנם ניזוק חיצונית, אבל הפגיעה בנהג הייתה מינימלית.
הגולשים הגיבו לסרטון וטענו בין היתר: "ארבעת הרכבים הבטוחים בעולם כולם מתוצרת טסלה", וגם: "המספרים לא משקרים. רכבי טסלה מציעים את ההסתברות הנמוכה ביותר לפציעה שנבדקה אי פעם על ידי NHTSA. לעולם לא אקנה מכונית אחרת שאינה טסלה", "בזמן שטסלה מספקת עדכונים בחינם לשידור הבטיחות, לפורד יש את החוצפה לגבות מהבעלים מאות דולרים בשנה עבור עדכוני תוכנה אפויים למחצה!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכחתם לציין, שטסלה יום לפני כן שלחה עדכון תוכנה
    תומר 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעדכון התוכנה כתוב שיש שיפור לכריות האוויר - זה אותו שיפור שהם דיברו עליו בוידאו. הבדיקות האלה של טסלה נועדו גם לשפר את הרכבים בשינויים בעתיד, וגם לשפר את המערכות הקיימות כמו כריות האוויר דרך עדכוני תוכנה לכלל הרכבים הקיימים אצלם היום. במילים אחרות - עדכון תוכנה יכול להיות ההבדל בין חיים למוות, ובין גוף שלם לבין נכות ומוגבלות פיזית, וכל זה בחינם (או יותר נכון, על חשבון טסלה ששוברת לעצמה רכבים בשביל זה). ובכללי כל הקונספט של לשפר את מערכת כריות האוויר דרך עדכון תוכנה הוא מטורף, לא מכיר שיש עוד חברה שעושה את זה, או בכלל מסוגלת לעשות דבר כזה. רק מציג את ההבדל בין טסלה, לבין השאר.
    סגור