כסף וצרכנות

טינדר בבשורה מרעישה: האם תתקפל ותוריד מחירים?

אפליקציית ההיכרויות הפופולארית בעולם הודיעה כי היא מפסיקה את אחד הדברים שעוררו עליה ביקורת רבה בשנים האחרונות, ומשנה את שיטת התשלום על השירות
יאיר מור | 
טינדר למבוגרים (צילום pexels)
טינדר נכנעת ללחץ הציבורי ומפסיקה את אפליית המשתמשים על בסיס גיל, כך הודיעה החברה בבלוג שלה שלשום (ראשון).
בשנים האחרונות הציעה החברה למשתמשים אפשרות לשלם דמי מנוי על "טינדר+" כדי לקבל יותר סיכוי להתאמות, יותר לייקים וכדומה. אלא שהתמחור של השירות, שעלה ככל שגיל המשתמש היה גבוה יותר, עורר עד מהרה ביקורת קשה על אפליה כלפי משתמשים מבוגרים. החברה אף ספגה תביעה ייצוגית בנושא, ונאלצה לעצור את התמחור מבוסס הגיל בקליפורניה.
 
כעת, כאמור, היא נכנעת ומבטיחה להפסיק את הפרקטיקה הזו לחלוטין. "כשהשקנו את המנוי הראשון שלנו רצינו להציע לחברים צעירים מחיר נמוך יותר מהמחיר הרגיל, כדי להפוך את טינדר לבר-השגה לאלה שבבית ספר או בשלב מוקדם בקריירה שלהם", כתבה החברה. "גיל ושוק היו הגורמים היחידים שנלקחו בחשבון כדי להגדיר תמחור", היא הוסיפה והדגישה כי לא עשתה שימוש במידע אישי כלשהוא מלבד גיל ומיקום (מדינה), כאשר הגיל שבו הוצב הרף לשינוי המחיר לדברי החברה היה 28.
אלא שלפי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי מוזילה ו-Consumers International, טינדר לא אומרת את כל האמת – וזה ניסוח עדין מאוד. שתי העמותות בדקו את תחום התמחור האישי למוצרים ושירותים, וטינדר היתה אחד ממקרי הבוחן. 96 משתתפים בשש מדינות – ארה"ב, ברזיל, הודו הולנד, ניו זילנד וקוריאה – נרשמו ל"טינדר+" ודיווחו לעמותות על המחירים שהציגה להם טינדר. התוצאה היתה מדהימה: האפליקציה הציגה עשרות מחירים שונים בכל מדינה, ולא רק לפי החיתוך של גיל 28 שעליו הצהירה. בממוצע, נעו המחירים בין כ-4.5 דולר ל-30 דולר, כאשר בארה"ב היה ההפרש בין המחיר הזול ביותר ליקר ביותר 441%, בהולנד 483%, בניו-זילנד 396%, בקוריאה 333% ובהודו 127%.
דובר מטעם החברה טען בתגובה לדו"ח כי הוא היה "פגום באופן עמוק, וכולל האשמות שגויות לחלוטין ומקוממות". עם זאת, החברה מעולם לא פירטה את המחירים הנכונים שגבתה, לטענתה. וכעת היא בחרה להפסיק להכחיש כי מדובר בפרקטיקה פסולה ולעצור אותה. "בשנה שעברה הפסקנו להציע מחירים נמוכים יותר לחברים בארה"ב, אוסטרליה ומאוחר יותר בבריטניה", כתבה החברה. "לאחרונה הודענו כי נחסל את התמחור מבוסס הגיל לכל החברים שלנו בכל השווקים עד סוף הרבעון השני השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה