כסף וצרכנות

ביטוח לאומי בדרמת ענק: כולם נפסלו על הסף, מי קיבל את ההחלטה?

למוסד לביטוח לאומי צריך למנות מנכ"ל. בראש ועדת המינויים עומד איש ש"ס ישראל אוזן. לאחרונה הוגשו לה שלוש הצעות למועמדים, שכללו גם את מ"מ המנכ"ל המכהנת ירונה שלום. אלא שלמרות זאת, הוחלט לדחות את כל מי שהוצע לתפקיד בטענה שאינם ראויים. האם מדובר בקומבינה?
מערכת ice |  3
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
ועדת המינויים של מועצת הביטוח הלאומי בראשות מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן החליטה לפסול את שלושת המועמדים לתפקיד מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, שזומנו להופיע לפניה. ירונה שלום, מי שמכהנת כממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי מאז סוף שנת 2022 וזוכה לשבחים על עבודתה - נפסלה גם כן מלכהן בתפקיד הבכיר.
בנוסף לשלום, התמודדו מרדכי מרדכי, לשעבר מנכ"ל של ארבעה משרדי ממשלה וכן יו"ר מקורות; ובועז יוסף, ראש הוועדה הקרואה בעיר טבריה. חברי ועדת המינויים של מועצת הביטוח הלאומי הם אוזן, איש ש"ס מובהק המכהן כיו"ר הוועדה, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי ומנכ"לית נשיאות המגזר העסקי הגר יהב. הוועדה פסלה את שלושת המועמדים בתואנה שאינם ראויים. 

בועז יוסף (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
למותר לציין כי שלום מנהלת בפועל את הביטוח הלאומי מאז סוף 2022, ותחת ניהולה הוא הצטיין בטיפול בנפגעי 7 באוקטובר. בראש ועדת האיתור עמד מנכ"ל הבטוח הלאומי לשעבר פרופ' שלמה מור יוסף. החלטות הוועדה הן המלצה, ושר העבודה יואב בן צור מש"ס אינו חייב לכבדן, אבל יתקשה להתעלם מהן כשבראש הוועדה עמד מנכ"ל משרדו. 
תפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי פנוי כבר שנה וארבעה חודשים מאז עבר המנכ"ל הקודם מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. בן צור יכול לבחור את אחד המועמדים למרות המסקנות ולהסתכן בהליך משפטי או למנות ועדת איתור נוספת. בינתיים הוא יכול להשאיר את שלום בתפקיד מ"מ המנכ"ל או להחליף מ"מ. בלשכת השר סירבו לספק תגובה.
 
ההערכה הייתה שוועדת האיתור היא משחק מכור, ושמבין שלושת המועמדים, השר בן צור יבחר במי שדרעי מעדיף יותר מכל, ככל הנראה יוסף איש אמונו. רק שהמשחק השתבש ככל הנראה בשל נוכחותה של שלום. שר הרווחה לשעבר מאיר כהן מיש עתיד ניסה למנות לתפקיד את הפרופ' למשפטים יובל אלבשן אך הוא נפסל ע"י הוועדה לבדיקת מינויים בשל העדר ניסיון בניהול גופים גדולים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פסילה מעולה שלושתם לא מתאימים במיוחד ירונה שלום
    כהנא 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסניף עפולה מתחולל מחול שדים עשרות עובדים התפטרו חלקם חלו בגלל התעמרות והכל בגלל מנהלת אחת שתופסת מנהלים מהביצים ולא בכדי והכל תחת ניהול מנהל הסניף ההזוי שהגיע עליו מידע במהלך שירותו הצבאי בחיל הים אותה גברת שמסרה את המידע טוענת כי היא הולכת לפתוח הכל הולך להיות גלים גלים בקרוב ומאוד מעניין
    סגור
  • 1.
    לא יאומן
    דרעקלפיד 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש'ס בראשות האסיר לשעבר מחליטה החלטות גורליות לאזרחי ישראל. אני שאלה יש יותר צחנה מזה?
    סגור
  • פסילה מצויינת
    כהנא 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא יאומן ? מה שהולך בסניף עפולה תחת ניהולה של ירונה שלום זה גיהנום ואת בועז שהיה ממונה רשויות אנחנו מכירים היטב אליוסטור כל התלונות שהופנו אליו עם ראיות מוסמסו במים כטבלית כביסה צריך מנהל נקי לא מושחת כדי לנקות את המושחתים בביטוח לאומי
    סגור