קריפטו

ארה"ב מתקרבת לרגולציה של הקריפטו עם אישור חוק חדש

למרות התנגדות ביידן, בית הנבחרים בארה"ב העביר ברוב גדול את חוק FIT21 המסדיר את שוק הקריפטו, אך עתידו בסנאט לא ברור. מה יהיו השלכותיו על רגולציית הקריפטו בארה"ב ובעולם?
רפאל בן זקרי | 
ג'ו ביידן והקריפטו (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash)
חוק משמעותי בתחום הקריפטו עבר לראשונה בבית הנבחרים בארצות הברית, ברוב גדול שכלל גם תמיכה מפתיעה מצד דמוקרטים, עם 279 תומכים מול 136 מתנגדים. החוק, ששמו בקצרה הוא FIT21, מהווה את הצעד המשמעותי ביותר שנקט הקונגרס עד כה בתחום רגולציית הקריפטו, וכעת עובר לסנאט, שם עתידו לא ברור.
החוק החדש נועד להציב מסגרת רגולטורית ברורה לשווקי הקריפטו בארה"ב, תוך הגנה על צרכנים, הסדרת פיקוח על עסקאות ספוט שאינן ניירות ערך, ומינוי ה-CFTC (רשות לגידור סיכוני סחורות) כרגולטור הראשי של נכסים דיגיטליים. החוק אף יגדיר בצורה ברורה יותר מתי אסימון קריפטו נחשב לנייר ערך או לסחורה.

עם זאת, החוק טרם הפך לחוק על אף אישורו בבית הנבחרים. הוא יעבור כעת לסנאט, שם אין כרגע הצעת חוק מקבילה, כך שהתמיכה בחוק אינה מובטחת. בנוסף, הוועדות הרלוונטיות טרם ביצעו את אותה רמת עבודה מקיפה בנושא הקריפטו כמו בבית הנבחרים.
לצד התמיכה הגורפת בבית הנבחרים, לחוק יש גם מתנגדים. הנשיא ביידן התנגד לחוק בהצהרה רשמית, אך לא ברור אם יטיל עליו וטו. גארי גנסלר, יו"ר הוועדה לניירות ערך ולבורסות, יצא גם כן נגד החוק בטענה שהוא אינו נחוץ ומסכן את רגולציית ניירות הערך הקיימת.
למרות ההתנגדויות, אישור ה-FIT21 בבית הנבחרים מהווה צעד חשוב לקראת רגולציה ברורה יותר של שוק הקריפטו בארה"ב ולקראת הסדרה עולמית של התחום. עתה, כל העיניים נשואות לסנאט לראות האם החוק יאושר, כיצד תיראה צורתו הסופית וכיצד ישפיע החוק על ארצות הברית ועל מדינות אחרות שאולי ירצו ללכת בעקבותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה