קריפטו

רגולציה בקריפטו: האם השוק עומד בפני שינוי?

לאחר ש"נוכל הקריפטו", סם בנקמן- פריד נידון ל-25 שנות מאסר בגין מרמה, קשירת קשר הלבנת הון  ו"הישו של הביטקוין" רוג'ר וור  נעצר ועומד כעת בפני משפט בגין העלמת מס מעסקת קריפטו  תחום המטבעות הדיגיטאליים בטלטלה. אלה השינויים שצופים המומחים 
מערכת ice | 
קריפטו (צילום freepik, pexels)
מתחילת שנת 2024 עולם המטבעות הדיגיטאליים חווה טלטלה דרמטית. במרץ סם בנקמן- פריד מייסד בורסת הקריפטו FTX הידוע בכינוי "נוכל הקריפטו" נידון ל-25 שנות מאסר בגין מרמה, קשירת קשר והלבנת הון. 
אירוע נוסף קרה בתחילת החודש כאשר רוג'ר וור המכונה "הישו של הביטקוין" נעצר בספרד ועומד כעת צפוי לעמוד בפני אישומים בגין העלמת מס על עסקת קריפטו שביצע טרם ויתר על האזרחות האמריקאית שלו. מקרים אלה מעלים פעם נוספת את שאלת הרגולציה המועטה שקיימת בתחום.
מומחים טוענים כי אירועים אלה משכו תשומת לב רבה לספירת הקריפטו וחולשותיו מצד הציבור וכן מצד הממשלות. השלכות אפשריות שצופים המומחים הן הידוק הפיקוח, האטה בביקוש למטבעות הקריפטו ולאחר המקרה של וור גם שינויים במיסוי על נכסים דיגיטאליים. החלטתו של בית המשפט האמריקאי במקרה של "ישו הביטקוין" תקבע תקדים לשינויים רגולטוריים גם במדינות נוספות.
בעקבות אירועים אלה מדינות רבות וביניהן: ארצות הברית, בריטניה, האיחוד האירופי, דרום קוריאה ואוסטרליה  הקשיחו את התקנות שלהן בנושא. המומחים התייחסו גם להיבט הפוליטי כאשר הם צופים כי בשנים הקרובות הקריפטו יהפוך לבעל השפעה בדיונים ועימותים פוליטיים .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה