קריפטו
ענקיות הקמעונאות נגד ענקיות האשראי – האם הפתרון הוא קריפטו?
אמזון, וולמארט ואקספדיה שוקלות להנפיק מטבעות יציבים כדי להימנע מעמלות כרטיסי אשראי ולייעל את התזרים שלהן
קמעונאיות וחברות תיירות אמריקאיות מובילות, בהן אמזון, וולמארט ואקספדיה, בוחנות את האפשרות להשיק מטבעות יציבים (Stablecoins) משלהן כדי להוזיל את עלויות עיבוד התשלומים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.
אמצעי התשלום החדש עשוי לחסוך למוכרים מיליארדי דולרים בעמלות הקשורות לתשלומים בכרטיסי אשראי, ובעיקר בעמלות הסליקה שענקיות הקמעונאות משלמות לרשתות כמו ויזה ומאסטרקארד, לרוב 3%-1% מכל עסקה.
יתרון נוסף של מטבעות יציבים הוא שהעסקאות מתבצעות כמעט מיידית לעומת יום עד שלושה ימי עסקים בעסקאות רגילות בכרטיסי אשראי. זה יתרון מבחינת בתי העסק, שיוכלו לגשת לכסף מהר יותר, לייעל את תזרים המזומנים ולשפר את ניהול שרשראות האספקה הגלובליות.
לפי הדיווח, אמזון נמצאת בשלבי בדיקה ראשוניים. אפשרות נוספת שעלתה על הפרק היא שימוש במטבעות חיצוניים, במסגרת קונסורציום של קמעונאיות בהובלת מנפיק מטבע יציב אחד.
עוד ב-
במאי דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי בנקים אמריקאיים גדולים כמו ג'יי.פי. מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ וולס פארגו בוחנים הקמת יוזמה משותפת למטבע יציב משלהם. זאת, במטרה להתחרות בפלטפורמות נכסים דיגיטליים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



